• Millan83

Vad smakar egentligen viol?

Åt en godis ikväll som smakade viol. Men när man tänker efter, vad är egentligen violsmak? Är det blomman som smakar så? Man har ju helt enkelt lärt sig att den smaken heter "viol", liksom man har lärt sej att Coca-cola smakar "coca-cola", men man kan ju inte riktigt beskriva den som nåt annat!

Så: Vad smakar viol?

• Svar på tråden Vad smakar egentligen viol?
  • Garageänkan

Jättekonstigt och artificiellt tycker jag. Lite lakrits nästan men något annat också

• Millan83

ja, eller hur! när jag var mindre tänkte jag mig nog att det smakade åt lakritshållet, men det är ju inte riktigt sant..

• Garageänkan
    Millan83 skrev 2009-01-11 01:54:00 följande:
    ja, eller hur! när jag var mindre tänkte jag mig nog att det smakade åt lakritshållet, men det är ju inte riktigt sant..
    Nä det är något annat konstigt också. Men smakar violer sådär eller? Alltså blommorna? Eller vad är violtablettens historia?

Riktigt underligt att diskutera detta mitt i natten men har inget annat för mig, kan ej sova pga foglossning.
  • Millan83

haha ja, man kanske borde sova, men jag har råkat vända på dygnet å då får man såna här underliga tankar! :P

jag har aldrig smakat blomman, men man kanske måste göra det för att förstå! :P

• Garageänkan
    Millan83 skrev 2009-01-11 02:00:32 följande:
    haha ja, man kanske borde sova, men jag har råkat vända på dygnet å då får man såna här underliga tankar! :P jag har aldrig smakat blomman, men man kanske måste göra det för att förstå! :P
    får testa i vår skall kolla lite i en bok om örter om jag hittar ngt bra svar.. brb
  • Millan83

coolt! =) detta kan bli årets mission: ta reda på om det finns nån koppling blomma-godis liksom! =)

• Millan83

shit!! vilken bra länk! Då är det alltså så att violsmaken är ett mysterium!! detta måste man gå till botten med! är det kanske något att smsa 118100 om?? :P

• Garageänkan
    Millan83 skrev 2009-01-11 02:06:35 följande:
    shit!! vilken bra länk! Då är det alltså så att violsmaken är ett mysterium!! detta måste man gå till botten med! är det kanske något att smsa 118100 om?? :P
    Jag bor inte i sverige så jag kan inte smsa dem men gör så. De ska ju ha svar på allt
Svar på tråden Vad smakar egentligen viol?