• Nhelia

Flyga med Ryan air och ta med paraplysulky?

Jag ska flyga till London med Ryan air och undrar om någon vet hur deras policy är för att ta med paraplysulky till barn under 2 år.

Måste man ha en transportväska till sulkyn?

Får man ta med sulkyn till gaten och checka in den där och räknas den i så fall som ett handbagage?

Tacksam för svar om någon vet. Jag har inte kunnat utläsa några svar i Ryan airs flyginformation.

• Svar på tråden Flyga med Ryan air och ta med paraplysulky?
  • Little J

Det skulle inte förvåna mig om dom skulle börja med VIP priority boarding .

Men faktiskt... trots alla extra avgifter så är dom ofta billigast i slutändan. I höstas bokade vi en resa t/r Stockholm - London med dom + att vi stannade på ett hotell direkt bredvid flygplatsen i Skavsta...och det blev billigare än om vi bokat via flygbolag som flyger från Arlanda.

• Hëllef

Little J skrev 2009-01-16 22:32:42 följande:

Det skulle inte förvåna mig om dom skulle börja med VIP priority boarding .Men faktiskt... trots alla extra avgifter så är dom ofta billigast i slutändan. I höstas bokade vi en resa t/r Stockholm - London med dom + att vi stannade på ett hotell direkt bredvid flygplatsen i Skavsta...och det blev billigare än om vi bokat via flygbolag som flyger från Arlanda.
    Ja, för oss är de definitivt billigast så trots alla extraavgifter är jag glad för att vi kan flyga med dem och inte måste åka med SAS så fort vi ska till Sverige och hälsa på. Det hade nog inte blivit lika ofta då.
  • Nhelia

Nu är jag tillbaka från min londonresa med Ryanair. Det fungerade superbra med paraplysulkyn. Ett tips kan faktiskt vara att inte ha transportväska till sulkyn för utan väska hittar personalen vagnen snabbare vid landning och man slipper stå och vänta!

• Little J

Phenelia; jag kan hålla med angående det...vi har en Maclaren sulky med tillhörande bag o alla tror jämt att den innehåller golfutrustning .
    Fast en transportväska är nog bra att ha ändå, eftersom den trots allt skyddar vagnen. Bagage hanteras inte varsamt direkt, så jag föredrar att vänta lite istället för att få en förstörd vagn.

• Nhelia

Little J skrev 2009-01-18 12:31:27 följande:

Phenelia; jag kan hålla med angående det...vi har en Maclaren sulky med tillhörande bag o alla tror jämt att den innehåller golfutrustning . Fast en transportväska är nog bra att ha ändå, eftersom den trots allt skyddar vagnen. Bagage hanteras inte varsamt direkt, så jag föredrar att vänta lite istället för att få en förstörd vagn.
    Ja det är helt klart en avvägning. Men eftersom vi lämnar och hämtar vagnen precis vid planet så har den ju inte så lång väg att transporteras som om man checkar in den på flygplatsen. Men visst är det en chansning ändå.
  • milla89

checka du då alltså in vagnen eller räknades den som handbagage?
    vi ska åka den 4e. men behöver inte ha med mkt eftersom vi ska nte vara borta länge och allt vi behöver finns där. så vi har bara så vi får ha med oss handbagage. får man ta med paraplysulkyn då?
    räknade barnvagn som en störra vagn eftersom sulkyn på charter resor brukar få tas med in i planet.

• Nhelia

milla89 skrev 2009-01-19 01:47:49 följande:

checka du då alltså in vagnen eller räknades den som handbagage? vi ska åka den 4e. men behöver inte ha med mkt eftersom vi ska nte vara borta länge och allt vi behöver finns där. så vi har bara så vi får ha med oss handbagage. får man ta med paraplysulkyn då? räknade barnvagn som en störra vagn eftersom sulkyn på charter resor brukar få tas med in i planet.
    Ihopfällbar paraplysulky kostar ingenting att ta med sig och räknas därför inte som ett incheckat bagage, MEN den måste checkas in för att få en klisterlapp på sig. Sedan får man ha med sig den hela vägen till planet, men innan man går på lämnar man vagnen till personalen så lastas den med övrigt bagage. När man går av får man vänta utanför planet på sin sulky.

Det är i alla fall så här jag har uppfattat reglerna, men de är ju inte direkt lätta att förstå sig på!
  • PiceaX
    Hëllef skrev 2009-01-16 08:54:30 följande:
    PiceaX: Angående det Little J skrev ovan - har för mig att vi inte har kunnat boka onlineincheckning när dottern har varit med. Det kanske beror på om barnet i fråga har spädbarnsbiljett eller barnbiljett. Men om ni har valt incheckning på flygplatsen borde det inte vara några problem att ta med vagn. Det kanske är säkrast att ringa och fråga.
    OK, det kostar ju litet extra att checka in på flygplatsen, så då kanske det är lika billigt att köpa en enkel paraplyvagn på plats och skänka till någon vagnlös barnfamilj på hemresan.

Vart ringer man och frågar? Jag har inte hittat något nummer och tagit för givet att det är så billigt för att det är så dålig service så att man inte kan ringa.
  • milla89

okej för jag bokade online incheckning av någon dum anledning. kan man ändra det på plats? vet någon vad det kostar?

• YokohamaNr2

milla89 skrev 2009-01-19 09:59:21 följande:

okej för jag bokade online incheckning av någon dum anledning. kan man ändra det på plats? vet någon vad det kostar?
    Jag tror det kostade £5 att checka in vid flygplatsen UTAN väska, med väska kostade det en massa mer. Du kan göra det på plats men inte vid incheckningen utan vid deras kundservice och där kan det vara långa köer. Du kan göra det online istället, gå in på deras sida och sen tror jag det står något med 'manage my booking' du behöver ditt bokningsnummer och ev passnummer

Lycka till
Svar på tråden Flyga med Ryan air och ta med paraplysulky?