• Matillin

Vilket brukar man säga är dom "rätta" måtten på kvinnokroppen, Byst-midja-höfter?

Jag undrar alltså vilka mått man brukar säga att man ska ha för att vara mest proportionerlig? Nu ser ju givetvis alla olika ut så klart, men är det inte 90-60-90 man säger i modevärlden?

• Svar på tråden Vilket brukar man säga är dom "rätta" måtten på kvinnokroppen, Byst-midja-höfter?
  • Kaprifolen

Är det inte 90-60-90 som sägs ha varit Marilyn Monroes mått. Denna kvinna på 165 cm i höjd och en vikt på 63 kg (ingen vet dock säkert). Hade motsvarande storlek 42. Perfekt kropp!!

• Matillin
    Kaprifolen skrev 2009-01-11 12:30:01 följande:
    Är det inte 90-60-90 som sägs ha varit Marilyn Monroes mått. Denna kvinna på 165 cm i höjd och en vikt på 63 kg (ingen vet dock säkert). Hade motsvarande storlek 42. Perfekt kropp!!
    Jo jag håller nog med om det.
    Fast jag har mått 103-85-103 är 1.71 lång och väger 76 kg så hur skulle hon kunna ha haft storlek 42?

(Är pvg ner i vikt så förhoppningsvis är midjan snart 5-10 cm smalare snart )
  • Missimo84
    Kaprifolen skrev 2009-01-11 12:30:01 följande:
    90-60-90 stämmer, men att Marilyn Monroe skulle ha vägt 63 kilo till sina 1,65 och ha dessa mått undrar jag över. Jag väger 46 kg och har iallafall 60 som midjemått. ( men inte hennes byst och höfter)
  • Kaprifolen

Matillin och Missimo84

Nu är jag inte någon expert på storlekar... Det var en internetkällla jag fick den infon ifrån. Verkar inte som om den var tillförlitlig.... :)

• Missimo84
    Kaprifolen skrev 2009-01-11 14:47:41 följande:
    Matillin och Missimo84Nu är jag inte någon expert på storlekar... Det var en internetkällla jag fick den infon ifrån. Verkar inte som om den var tillförlitlig.... :)
    Men ser jag det till att jag krympte en cm i omfånf för varje kilo jag gick ner typ, så betyder det att om jag skulle öka på min byst till 90 så skulle jag väga ca: 54 kilo. dock skulle jag få träna f*n för att behålla midjan
  • Matillin
    Missimo84 skrev 2009-01-11 15:03:51 följande:
    Marilyn var ju inte speciellt späd om man jämför med kiera knightley tex
    Alltså hon hade ju rejäla höfter till sina 60 cm midja och stora bröst och rätt mycket muskler på kroppen, så det kan ju stämt att hon vägt så mycket.
    Muskler avgöra ju rätt mycket när det gäller vikt?
  • Missimo84
    Matillin skrev 2009-01-11 18:20:39 följande:
    Marilyn var ju inte speciellt späd om man jämför med kiera knightley tex Alltså hon hade ju rejäla höfter till sina 60 cm midja och stora bröst och rätt mycket muskler på kroppen, så det kan ju stämt att hon vägt så mycket.Muskler avgöra ju rätt mycket när det gäller vikt?
    kanske, men jag har ändå svårt att tänka mig att marilyn var så hemskt musklig, då borde hon haft en betydligt mindre barm.
    Men kan tänka mig att marilyn kan ha vägt ngn stans runt 55 kilo kanske, om jag tänker på andra som har ungefär de måtten, och marilyns längd.
    Sen finns det ju modeller med dessa mått, fast de är ju oftast 175+de brukar nästan allaihopa väga ngt på 50+ inte mer än 60.
  • Matillin
    Missimo84 skrev 2009-01-11 18:29:43 följande:
    kanske, men jag har ändå svårt att tänka mig att marilyn var så hemskt musklig, då borde hon haft en betydligt mindre barm. Men kan tänka mig att marilyn kan ha vägt ngn stans runt 55 kilo kanske, om jag tänker på andra som har ungefär de måtten, och marilyns längd.Sen finns det ju modeller med dessa mått, fast de är ju oftast 175+de brukar nästan allaihopa väga ngt på 50+ inte mer än 60.
    Ja jag har ingen aning
    Men man kan ju ha mycket muskler naturligt, jag menade inte att hon tränade?
    Jag menar att hon inte ser speciellt späd ut jämfört med många andra kändisar.
    Jag tog kiera knightly som ex som enligt mig är skinn och ben jämfört med marilyn, inte en muskel på sin späda kropp, och hon väger tydligen 53 kilo?
    Jag har själv mycket muskler på min kropp och har en hög normalvikt jämfört med många tjejer när jag är lika smal.
Svar på tråden Vilket brukar man säga är dom "rätta" måtten på kvinnokroppen, Byst-midja-höfter?