• Charlotte87

fler som sluta blondera håret

när ni e gravida nu. har färga 2-3 gånger men varje gång har det blitt gult. så jag hopapr över, inge snyggt känner jag nu när utväxt börjar komma.!
    vill inte färga mörkt heller.

när brukar man kunna börja färga igen så det int eblir missfärgat???
    efter graviditet?efter amnin ? ja nån som vet

uschushc-.

• Svar på tråden fler som sluta blondera håret
  • Aiwendil

Oj, ingen aning..
    Jag färgar mitt hår när jag är gravid och märker inte att det blir någon skillnad på det...
    Du kanske bara kan byta färg?

• Charlotte87

jag har provat så måste vara så att färger blir sämre på mig, vissa kan ju få så.
    inge snyggt med utväxt,antingen mörkt elelr ljust asså. men vad gör man.
    ska man se ut som en vet inte va di håret såhär länge alltså.

• JBK1

Använd silver shampoo efter du färgat håret. Tar bort gråa och gula nyanser som finns i håret och bleker dem. Finns på de flesta hårsalonger. Värt att prova!!

• Charlotte87

har provat det när jag färga förut. men inte snyggt med gul blont hår.

ska man prova igen eller ska man låta det växa ut å färga om allt sen igne. !

• JBK1

Man ska ju använda silver shampoo kanske 3ggr veckan, gör som så att när du färgat håret igen, så direk efter tar du i sikvershampoo och låter sitta i 5 minuter. MEN inte längre, risk för lila/blåa toner i håret, men om du mot förmodan får de, så går de o tvätta ut. Sen tvätta med vanligt shampoo o sen balsam, men bara i längderna, inte i hårbotten, de försluter topparna. så de bir glansigt o håller. :D

• Squeezetoy

Nu sist jag blekte håret la frisören i en toning direkt, redan direkt efter schamponeringen. Den gav en jättehärlig sval nyans på håret samt att det glänser jättemycket.

Jag har både blekt och färgat håret som gravid och inte märkt någon skillnad mot vanligtvis.

• Charlotte87

undra varför mitt blir så då.
    mitt brukar bli vitt. men blir gult även fats ja har det i i 1 timme, det e alltså utväxten jag färgar ,resten e ju platina blond.

• Cedergren

jag har inte färgat mitt hår under hela graviditeten .
    har varit gravid innan o färgade då håret och de blev då GRÖNT blandat med gult .

jag kommer lägga i blonda slingor i mitt hår när bebisen är ute.
    sen får jag hoppas att vår/sommar solen bleker det lite

min frisör rekomenderade mig ialla fall att vänta färga håret tills bebisen är ute ..

• Charlotte87

vilka färger använder nI?
    jag har haft polly blon extremme.
    tog bra första tiden som gravid men vid v10 så blev de gult..

• JBC

Har inga sådana problem med mitt hår som jag bleker. Enligt min frisör beror det på dålig färg, lösning: gå till frisören och få det gjort ordentligt istället för att använda dålig hemma-färg. Blir det dessutom gult så får ju frisören fixa till det på en gång!

Svar på tråden fler som sluta blondera håret