• Cissi81

Svart lista för mäklare!

Finns det nån som har en sida där man kan se vilka mäklare som är svart listade??
    Vi funderar på att köpa hus men vet inte om vi kan lita på mäklaren. Skulle vara intressant och se om den mäklaren finns med där.

♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Svar på tråden Svart lista för mäklare!
  • Cissi81

*puff*

♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Cissi81

Ok...Om jag frågar så här då: Är det någon som har erfarenhet av Kenwas?

♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Maj bebis

Aldrig hört talas om kenwas..

• Cissi81
    Maj bebis skrev 2009-01-11 19:47:47 följande:
    Aldrig hört talas om kenwas..
    Finns kanske bara i stockholm och södermanland. Inte så stort företag skulle jag tro.
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Maj bebis

okej, jag bor i sthlm men det kanske är ett litet företag.
    Men vad menar du med inte kunna lita på mäklaren om ni ska köpa ett hus? Det är väl bara att kolla upp allt själv, besiktiga. Vad är det ni tror han kommer lura er på/med ?

• Cissi81
    Maj bebis skrev 2009-01-11 21:07:59 följande:
    okej, jag bor i sthlm men det kanske är ett litet företag.Men vad menar du med inte kunna lita på mäklaren om ni ska köpa ett hus? Det är väl bara att kolla upp allt själv, besiktiga. Vad är det ni tror han kommer lura er på/med ?
    Han verkar bara så skum. Har hört att han inte är bra.

Det ar visning idag. Men vi fick komma förra fredagen och titta på huset. I måndags ringde han och det lät som huset var vårat bara vi fick klar tecken från banken med lån. Vi ringde honom i onsdags och la ett bud då han sa att säljaren aldrig skulle godta utgångspriset. Han skulle prata med säljarna och sen höra av sig. Han hörde aldrig av sig så vi ringde igen. Då skulle han ringa i torsdag men gjorde inte det utan vi fick ringa. Säljarna ville gå vidae till visningen idag. Dessutom sa mäklaren att det var MÅNGA som var intresserade. Men på visningen var det vi och ett par till. Sen står det i annonsen at ägarbytesbesikting är gjord och lämnas vid visning. Men inte hade han nåt papper på det med sig. Bara det är konstigt. Har varit på en del visningar men då bara med svenskfast och de har alltid haft ppprena på besiktingen med sig.
    Min mans kompis hade honom när de sålde hans hus. Tydligen sa mäklaren en sak till hans fru och en annan sak till honom. Efter visningen hade han bara skrivit en lapp om att så och så många var där och inget mer. Inte ens hört av sig till dem. Verkar inte det lite konstigt?
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Maj bebis

Jo det låter ju lite skumt. Men det är ju skillnad om man själv ska sälja, då är det ju väldigt viktigt att ha en bra mäklare, hade själv visning idag (svensk fastighetsförmedling).
    Men om man ska köpa spelar det inte så stor roll förutom att han verkar krångla en del? Antagligen finns inte så många intressenter och dom vill inte sälja för utropspriset. Att han inte hade papper på besiktning låter skumt, men innan ni skriver kontrakt måste han ju kunna ordna fram det.

• Cissi81
    Maj bebis skrev 2009-01-11 21:22:33 följande:
    Jo det låter ju lite skumt. Men det är ju skillnad om man själv ska sälja, då är det ju väldigt viktigt att ha en bra mäklare, hade själv visning idag (svensk fastighetsförmedling).Men om man ska köpa spelar det inte så stor roll förutom att han verkar krångla en del? Antagligen finns inte så många intressenter och dom vill inte sälja för utropspriset. Att han inte hade papper på besiktning låter skumt, men innan ni skriver kontrakt måste han ju kunna ordna fram det.

Ja, han ska maila oss det. När vi frågade om han hade papper på besiktingen så sa han att han bara hade fått det på mail. Men går det inte att skriva ut??

Min mans kompis var ju inte nöjd med honom när de sålde sitt hus. De flesta tar honom för ajg tror han inte tar lika mycket betalt som övriga mäklare.

♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • AnneSophie

Jag noterade att du bor i min gamla hemkommun (nyligen flyttat). Reagerade på namnet Kenwas eftersom det är en såpass liten firma.
    Jag tror, som du själv påpekar, att många anlitar den firman för att den är billig.

Idag, när allt är som det är på marknaden, så beter sig både mäklare och säljare lite märkligt. Ni får sonika göra så att om ni vill ha papper så säg till honom att ni vill ha dom printade eller mailade. Och om säljarna vill hålla på att fjanta så låt dom göra det, ni kan ju bara tala om att ni är intresserade och sedan får ni ringa med jämna mellanrum för att kolla om det finns bud lagda.

• Cissi81
    AnneSophie skrev 2009-01-11 22:59:49 följande:
    Jag noterade att du bor i min gamla hemkommun (nyligen flyttat). Reagerade på namnet Kenwas eftersom det är en såpass liten firma. Jag tror, som du själv påpekar, att många anlitar den firman för att den är billig. Idag, när allt är som det är på marknaden, så beter sig både mäklare och säljare lite märkligt. Ni får sonika göra så att om ni vill ha papper så säg till honom att ni vill ha dom printade eller mailade. Och om säljarna vill hålla på att fjanta så låt dom göra det, ni kan ju bara tala om att ni är intresserade och sedan får ni ringa med jämna mellanrum för att kolla om det finns bud lagda.
    Vilken är din gamla hemkommun då?
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Cissi81
    AnneSophie skrev 2009-01-11 22:59:49 följande:
    Jag noterade att du bor i min gamla hemkommun (nyligen flyttat). Reagerade på namnet Kenwas eftersom det är en såpass liten firma. Jag tror, som du själv påpekar, att många anlitar den firman för att den är billig. Idag, när allt är som det är på marknaden, så beter sig både mäklare och säljare lite märkligt. Ni får sonika göra så att om ni vill ha papper så säg till honom att ni vill ha dom printade eller mailade. Och om säljarna vill hålla på att fjanta så låt dom göra det, ni kan ju bara tala om att ni är intresserade och sedan får ni ringa med jämna mellanrum för att kolla om det finns bud lagda.
    Blev nyfiken och kollade på din sida. Japp jag bor i din gamla hemkommun. Kände igen huset sen det var ute på hemnet.
    Så fint men passade inte våran plånbk.
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • planerat09

Om du har namnet på firman ( registreringsnamnet ) så kan du alltid kolla upp hur bra företaget har gått på den här sidan.
    www.allabolag.se

//Stefan

• Cissi81
    planerat09 skrev 2009-01-12 10:58:28 följande:
    Om du har namnet på firman ( registreringsnamnet ) så kan du alltid kolla upp hur bra företaget har gått på den här sidan.www.allabolag.se//Stefan
    tack ska ta och kolla den sidan.
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • AnneSophie
    Cissi81 skrev 2009-01-11 23:21:17 följande:
    Blev nyfiken och kollade på din sida. Japp jag bor i din gamla hemkommun. Kände igen huset sen det var ute på hemnet. Så fint men passade inte våran plånbk.
    Ha ha...
  • planerat09

Snyggt. En anställd. Känns ju troligt..
    //Stefan

Svar på tråden Svart lista för mäklare!