• Anonym

Hur mycket blöder man efter en förlossning...

och rinner det hela tiden, eller vad händer? Som vid mens? eller?

• Svar på tråden Hur mycket blöder man efter en förlossning...
  • Anonym

Första/första dagarna rejält mycket, sedan blir det som mens ungefär, fast oftast håller det i sig längre. I slutet är det ju inte mycket alls, och det kan ha uppehåll någon dag för att komma tillbaka igen. I mitt fall blödde jag 8 veckor efter första och 6 veckor efter andra. Då var det ju bara den 1 veckan som var rikligare mens, sen som vanlig mens i några veckor och sedan kom blod, men inte så mycket, fast jag behövde ju binda.
    Använd inte tampong bara.

• Anonym

Det ska stå första/de första dagarna i början. Alltså i 1-3 dagar eller kanske mer är det rejält mycket, man får använda typ blöj-bindor man får på BB. Vanliga bindor skulle inte funka!

• Anonym

Nej nej, det vet jag att man inte ska använda. Undra bara om det rinner hela tiden eller om det är som vid mens, när man rör sig typ.

• Anonym

I början är det hela tiden, sedan, mot slutet är det som vid mens.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-01-11 20:28:56 följande:
    I början är det hela tiden, sedan, mot slutet är det som vid mens.
    Det rinner hela tiden alltså? hur mycket blod förlorar man då? :|
  • Anonym

Ja det rinner hela tiden, jag fick byta binda/bb-blöja hela tiden första dagarna. Andra dagen kom det levrat blod i stora klumpar, lite äckligt men inte farligt och ganska vanligt!

• Anonym

Dock blödde jag bara 4 veckor efter förlossningen och började använda vanliga bindor efter ca 5 dagar.

• Anonym

Du förlorar inte mycket blod, det är mest slemhinnor och sånt som kommer ut.
    Om du tänker en mens som varar en vecka så är det bara ca 1 matsked blod ändå, det bara ser mer ut. Så är ju fallet efter förlossning med, alltså det kanske är mer blod än vid en mens, men det ser alltid mycket mer ut än vad det är.

För min del rann det inte hela tiden, inte ens i början, alltså det rann ju, men som vid mens. Jag kunde ju stå i duschen utan att det rann längst med benen iallafall. Satt jag på toan så rann det ju som mens också, inte som kiss/vattenfall eller hur jag ska förklara

• Anonym

Mina bindor från förlossningen räckte i 2-3 dagar, efter det använde jag vanliga nattbindor i kanske 1-2 dagar och efter det helt vanliga bindor.

• Anonym

Jag blödde i två veckor. Första dagarna va det som väldigt riklig mens. Sen som vanlig mens i ungefär en vecka och sen väldigt lite i några dar. Andra dagen kom det väldigt stora klumpar, och det väl då det började komma mindre blod.

Svar på tråden Hur mycket blöder man efter en förlossning...