Super tips! Bli av med vårta genom att pensla nagellack på den
Måste sprida detta super tips på hur man blir av med vårtor!
Min dotter som är 4,5 fick en fotvårta. Jag åkte till apoteket och köpte först med små gele klistermärken som man sätter på vårtan. I flera veckor kämpade jag. Sedan råkade jag hålla upp en vecka för vi åkte på bl a magsjukan och vårtan växte sig 4 gånger större än vad den först varit under denna korta tiden.
Jag sökte då upp vårdcentralen och de sa att de inte längre fryser vårtor, men att jag kunde byta till ett annat medel som man penslar på. Så jag penslade och penslade, men vårtan blev inte mindre.
Då tog min make med min dotter till vårdcentralen och sa att nu får ni allt ge oss en remiss till sjukhuset så de kan frysa borten och då fick han ett super tips av läkaren (av utländsk härkomst) NAGELLACK! Varje kväll penslade vi på nagellack så att vårtan kvävdes och efter 2 veckor föll den av.
Vilket super tips!!!!!!!!!!!!! Det viktiga är att man ser till att ingen luft kommer in till vårtan, men måla inte för mycket på den vanliga huden eftersom den också inte får luft. När vårtan börjar släppa är det viktigt att lägga ett extra lager, för annars kommer syret in där vårtan har släppt. Ett annat plus är att vårtan inte sprids (smittas) eftersom den är bakom ett lager med nagellack.
Min dotter tyckte också att det var fruktansvärt kul när vi målade henne på foten och hon sa aldrig att det gjorde ont, så det verkar vara en smärtfri process.
Så nu måste jag bara sprida detta super tips vidare till er andra där ute som kämpar med att få bort vårtor. Lycka till!