• Klink

Super tips! Bli av med vårta genom att pensla nagellack på den

Blev smittat av fortvårtor när jag engång blev tvungen att duscha på jobbet. Jag har svår bakterie-fobi och detta var ett stort steg för mig och så fick jag fotvårtor?!

Länge har jag kämpat på nu med mina 3 väldigt små vårtor på foten.  Men så berättade min mormor och mamma om nagellack!!!   Jag filar foten när den är torr innan ett fotbad, för att få bort överskottshuden över vårtorna (fila inte så det blöder), och penslar på nagellack efter ett fotbad. Nagellack slits bort naturligt under dagen så det är viktigt att "lacka om" regelbundet! Jag själv lackar engång upp till 5 gånger om dagen beroende på hur mycket jag går.

Jätte viktigt att inte använda nagellacket till någon annan! Inte på naglarna, för det kan smittas. Och viktigt att göra rent fotfilen du använder varje gång! annars kan det spridas där också.

Som barn hade jag en fotvårta och när den "faller bort" blir det inte ett hål men som en krater, en grop där den suttit. Huden under kan vara som ett litet sår, eller väldigt tunn hud och gör ont om man går på det då det är ett känsligt område. Verkar läskigt för vissa, men själv tyckte jag att vårtan såg läskigare ut än gropen.

"Hålet" eller "kratern" läker ihop fort, bara se till att det är skyddat med ett litet plåster för att man inte ska behöva ha onödigt ont.

Läst någonstans om att man kan ha vitlösklyftor på vårtorna med hjälp av tejp, har inte testat själv och vet inte om det fungerar. - Någon som provat?

Svar på tråden Super tips! Bli av med vårta genom att pensla nagellack på den