• Anonym

Bli rökfri med Champix!?!?

Min FD sambo sklutade med hjälp av champix och var rent störd i huvudet under tiden..

Släng skiten och sluta bara!

• Anonym

Love 4 ever skrev 2009-01-20 20:50:29 följande:

Jag har rökt sen jag var 12 år och blir snart 27 så 14 år då.Ja han tycker såklart man ska testa allt först (han är så trög) så han fattar inte att jag redan gjort det,inte ens då jag var gravid ville dom skriva ut det. Och dom säger att dom är rätt dyra så man måste vara motiverad för det
    Förstår verkligen att dom inte skriver ut det där preparatet med massa andra konstigheter i stället för nikotinet..
  • Anonym

du kna beställa det på nätet.

• Anonym

Anonym (champ) skrev 2009-01-28 15:20:07 följande:

Anonym skrev 2009-01-28 15:07:07 följande:
    Vet man inte HUR det fungerar så är det klart man inte förstår det. Champix är ett jättebra hjälpmedel då det blockerar nikotinreceptorerna. Nikotinet som man får i sig via cig el snus kissar man då ut. Det blir verkningslöst. Man får ingen abstinens. Finns dock lite biverkningar som huvudvärk och illamående - passar därför inte alla. Det är heller inte förstahandsvalet då man helst ser att personen i fråga hjärna ska ha provat att sluta själv. Först utan hjälpmedel, därefter med nikotinmedel. För att inte få toppar/dalar i sitt sug efter nikotin är plåster ett bra hjälpmedel. Det gäller också att inte ha för låg styrka på sina ersättningsmedel så att man ändå går och tar en cig. Man ska trappa ner lååångsamt enligt ett visst schema. En rökavvänjare kan hjälpa till att göra ett sådant schema. Det finns också beskrivet på paketen på vissa hjälpmedel.Ni som känner att ni vill ha hjälp - ring vårdcentralen och be att få prata om en rökavvä'njare. Dessa finns också att hitta på tobaksfakta.org
    fast jag slurtade tvärt utan massa trams . Visst skit jobbigt men men va fasiken jag dog inte.

Men som sagt min sambo han blev rent störd i huvudet när han åt champix.
  • Anonym

stod för ett tag sen att det finns risker med dessa tabletter.
    bla. hjärtproblem så har du/ni de i släkten så tänk efter lite före.

känner många som testa dessa tabletter. fungerar, vet jag inte?
    alla röker än idag förutom 2 som för andra gången slutade utan dessa tabletter.

vill man så kan man sluta utan dessa tabletter.

• Anonym

börja med dom då.
    vad väntar du på?

• Anonym

Anonym (AA) skrev 2009-01-30 15:03:59 följande:

Ullis 10 skrev 2009-01-30 14:41:27 följande:
    Alldeles utmärkt läge att sluta . Och precis lika bra ursäkt för att fortsätta röka genom att övetyga sig själv om att det är förbannat svårt och jag är ju redan sjuk ..Så gör rökare såna som inte vågar tro på att dom klarar det.
    håller med. när man är förkyld eller sjuk måste vara bästa läget att sluta då man ändå inte orkar kliva upp och röka hela tiden, och vissa sover mera då. bara ta en tablett och börja på engång.
  • Anonym

HEJ!
    Jag använde samma läkemedel som du med toppenresultat:
    Sista ciggen för 9 månader sedan.
    Har lite röksug fotfarande ibland men tänker då att jag absolut inte vill kasta bort mina 9 månader.
    Har ökat ett par kilo, men mår bättre ändå. Jag är SKITSTOLT när folk frågar hur det går.
    Biverkningarna var inte så farliga.
    Jag drömmde mycket, men det var jättetrevliga drömmar. Jag "träffade" folk jag inte pratat med på många år. Vi hade jätteroligt i drönmarnas värld.
    Hade ingen ångest eller annat besvärligt.
    Kanske ett mycket lätt illamående de första veckorna.
    Så jag råder dej att genomföra detta projekt till 100%
    Men du måste framförallt ha viljan att sluta. Tänk så här:
    "Jag har lagt ut mycket pengar på Champixen"
    "Cigg kostar fruktansvärt mycket pengar"
    "Jag kan unna mej något lyxigt för pengarna i stället"
    "Jag kan få bättre ekonomi"
    "Jag kommer att må bättre"
    "Jag kommer nog inte att bli drabbad av KOL"
    "Jag kommer att lukta gott"
    "Jag slipper att skämmas när jag söker sjukvård som är rökrelaterad"
    Listan kan göras ännu längre. Jag är iallafall glad att kunna säga att jag slutade röka efter 40 år.
    Stor kram o lycka till!

Svar på tråden Bli rökfri med Champix!?!?