• susse 77

    Bli rökfri med Champix!?!?

    Jag har nu ätit Champix i 4 dagar och är snart på väg att lägga ciggen helt...*hoppas jag*
    Är det någon annan här inne som ätit dom och kan komma med tips och ideèr eller vill dela med sig av sin erfarnehet så snälla skriv...
    Jag behöver all info jag kan få just nu...

    Är det fler som bestämt sig för att sluta röka så hoppa gärna in så peppar vi varandra....

  • Svar på tråden Bli rökfri med Champix!?!?
  • Anonym (champ)

    ts: jag hoppas du klarar av att bli rökfri! Håller tummarna! Kram på dig!

  • susse 77

    Jag tycker ni alla som KAN sluta utan hjälpmedel är jätte duktiga!!! Min sambo är en sån...han slutar ett år sen röker han lite osv... Men jag kan inte!! Jag har försökt många gånger och motivationen har jag haft länge...många orsaker till det!!

    Jag ger er all beröm i världen.

    Jag tycker inte det är fel att använda hjälpmedel, utan jag tycker det är fantastiskt bra att det finns framförallt till såna som mig!! Jag har idag varit rökfri i 8 dagar och jag har inget sug men kan må lite illa och få huvudvärk en timme efter jag tagit tabletten. Men det kan jag stå ut med dessa veckorna. Allt för att få leva ett rökfritt liv!!

    Vad det gäller studier av mediciner så måste det nogrant undersökas i ganska många år innan det släpps ut på markanden....o biverkningar har nästan alla mediciner. Jag tror att nikotinet har värre biverkningar i det långa loppet än vad medicinen har som man bara tar under en begränsad period.

    Jo jag har återbesök till läkaren och på VC finns sluta rök hjälp att få. Men jag känner inte så starkt för det så länge det går så här bra.... Jag vill bara höra andras åsikter och hur andra har haft det med dessa tabletter.

    Vad det gäller humöret tror jag att oavsett vad så påverkas det under en tid innan kroppen hunnit återställa sig och vänja sig... Det är ju ändå ens bästa kompis sen många år man har begravt....

    Blev långt men hade mycket att svara på....

    Tusen tack till alla er som tror på mig....

  • merlinmia

    GO FOR IT GIRL!!!

    Jag tror du grejar det!!

    Massa kram från Mia (",)

  • merlinmia

    Och till alla andra som slutat med eller utan
    -Grattis grymt bra gjort!!!!

  • Anonym

    stod för ett tag sen att det finns risker med dessa tabletter.
    bla. hjärtproblem så har du/ni de i släkten så tänk efter lite före.

    känner många som testa dessa tabletter. fungerar, vet jag inte?
    alla röker än idag förutom 2 som för andra gången slutade utan dessa tabletter.

    vill man så kan man sluta utan dessa tabletter.

  • Ullis 10

    Finns väl INGEN anledning att kritisera hjälpmedel??? Har just fått recept på C men ej börjat.

  • Ullis 10

    Anonym skrev 2009-01-30 14:36:58 följande:


    börja med dom då.vad väntar du på?
    Haha.. Förkylningsinfluensa o mätte 40,1 grader orkar inte engagera mig direkt - försvinner tillbaka i sängen om dimman nu.
  • Anonym (AA)

    Ullis 10 skrev 2009-01-30 14:41:27 följande:


    Anonym skrev 2009-01-30 14:36:58 följande:
    Haha.. Förkylningsinfluensa o mätte 40,1 grader orkar inte engagera mig direkt - försvinner tillbaka i sängen om dimman nu.
    Alldeles utmärkt läge att sluta . Och precis lika bra ursäkt för att fortsätta röka genom att övetyga sig själv om att det är förbannat svårt och jag är ju redan sjuk ..

    Så gör rökare såna som inte vågar tro på att dom klarar det.
  • Anonym (AA)

    susse 77 skrev 2009-01-28 19:37:48 följande:


    Jag tycker ni alla som KAN sluta utan hjälpmedel är jätte duktiga!!! Min sambo är en sån...han slutar ett år sen röker han lite osv... Men jag kan inte!! Jag har försökt många gånger och motivationen har jag haft länge...många orsaker till det!!Jag ger er all beröm i världen.Jag tycker inte det är fel att använda hjälpmedel, utan jag tycker det är fantastiskt bra att det finns framförallt till såna som mig!! Jag har idag varit rökfri i 8 dagar och jag har inget sug men kan må lite illa och få huvudvärk en timme efter jag tagit tabletten. Men det kan jag stå ut med dessa veckorna. Allt för att få leva ett rökfritt liv!!Vad det gäller studier av mediciner så måste det nogrant undersökas i ganska många år innan det släpps ut på markanden....o biverkningar har nästan alla mediciner. Jag tror att nikotinet har värre biverkningar i det långa loppet än vad medicinen har som man bara tar under en begränsad period.Jo jag har återbesök till läkaren och på VC finns sluta rök hjälp att få. Men jag känner inte så starkt för det så länge det går så här bra.... Jag vill bara höra andras åsikter och hur andra har haft det med dessa tabletter.Vad det gäller humöret tror jag att oavsett vad så påverkas det under en tid innan kroppen hunnit återställa sig och vänja sig... Det är ju ändå ens bästa kompis sen många år man har begravt....Blev långt men hade mycket att svara på....Tusen tack till alla er som tror på mig....
    Din sambo är ju ingen icke rökare han gör ju bara uppehåll.

    Och ni kan luta er tillbaka och säga ja ja men han kan sluta..

    Nää det kan han inte för han börjar ju igen det är ju just att inte börja igen som är grejen...

    Jag är motståndare till nikotin plåster mm sånt som tillför kroppen det man är beroende av!
Svar på tråden Bli rökfri med Champix!?!?