• Bette

Alla vi 40+:are som plusat efter ÄD nr 2.

Hej alla: Jag kommer snart att göra min andra ÄD, min m**s har precis kommit igång och vi har ny donator. Angående medicinerna, vad har ni fått för mediciner, ska man begära att få kortison på grund av risken för avstötning, vad tycker ni. Jag är övertygad om att det var ett dåligt embryo som de satte in. Det hintade han om.

Alla mina värden är jättebra så de tänker jag inte ta om.

Bette

• Bette

Hej alla, Vill gärna ha svar på min fråga angående kortison, har ni andra tagit det. Skall man begära det vid ÄD nummer två. Har fått reda på att min donator har tre barn och blodgrupp O positive. Jag tar min nedregleringsspruta den 6 februari och sedan är jag igång igen. Bette

• Bette

Hej Alla,

Vad kul att det verkar gå bra för er allihop. Själv så börjar jag med min nedregleringsspruta på fredag så det blir spännande värre. Den 19 mars är det tänkt att embryotransfer blir. Jag har bytt till den kvinnliga läkaren på kliniken i Riga så det blir nog bra.

Kramar

Bette

• Bette

Solstickan41: Det var ung kille du har, vad härligt. 26 år bara, det är yngre än vad jag och min man är. Min man är dock ett år yngre än mig. Vad härligt med en ung man. Lycka till med lilltjejen i magen.

Kram

Bette

• Bette

Hej alla: Hur tjock var er slemhinna vid första ultraljudet, jag var där idag och jag blöder fortfarande ut litegrann. Idag var den 4 mm, men som sagt blödningen inte riktigt klar så det borde bli bra med början med hormoner på lördag.

Solstickan: Vad toppen att ni fortfarande har så bra kontakt. Det är ju bra att ni delar på allt och att han blir en engagerad far. Bra med blodproverna och så också.

Bette

• Bette

Solstickan41: På dag sju räknat från vilken dag?

Allt såg bra ut enligt min gynläkare, den var som tunnast 3,7 mm. Men som sagt allt är inte ute än det kommer lite till.

Bette

• Bette

Sleepy: Jobbar du också inom vården? Själv är jag sjuksköterska och jobbar på infektionsavdelning.

Kram

Bette

• Bette

Grattis Grynet till graviditeten{#lang_emotions_gravid}, vad roligt. Nu ska vi plussa på listan, jag åker nästa vecka till Riga. Tog du HCG blodprov också? Hur mycket progynon tar du?

Bette

• Bette

Tjejer,

Hur länge tog ni progynon innan behandlingen, för mig kommer det att bli 25 dagar innan behandling det är fem dagar längre än förra behandlingen som vi gjorde. Allt såg dock bra ut på ultraljudet i onsdags. Bör jag göra ett ultraljud till alltså tre stycken innan resan dit, borde inte vara nödvändigt tycker jag. Doktorn kollade så jag inte var överstimulerad också, tittade på äggstockar och så där. Det var superbra faktiskt.

Bette

• Bette

Snart bär det av för mig till Riga. Vet ni hur länge man kan äta progynon innan insättning innan livmoderslemhinnan släpper, visst är det inte förens man slutar med hormoner helt som den släpper. Allt såg bra ut på kontrollen i onsdags både på mig och på donatorn. Jag antar att gynekologen vet vad hon pratar om slemhinnan såg ljus och fin ut och hade inte släppt så jag antar att det är superbra. Vill bara ha in mina små embryon så jag kan få ruva, det är så jag känner nu.

Kramar

Bette

Svar på tråden Alla vi 40+:are som plusat efter ÄD nr 2.