• Anonym (Känsligt)

Kraftig mensvärk i flera dagar men ingen mens;Vad händer?

Hur länge kan man ha mensvärk innan mensen kommer? Har så kraftig mensvärk, och mensen kommer inte. Den är punktlig men är nu två dagar sen.Känns riktigt tungt att inget händer,som om kroppen hakat upp sig.Vill vara anonym då detta känns känsligt för mig. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Kraftig mensvärk i flera dagar men ingen mens;Vad händer?
  • Alvi

JAg väntade och väntade på mensen, tog till och med en binda i trosan en kväll för jag trodde verkligen att mensen skulle komma på natten, men ingen mens kom... Iställer kom lilla Lilja 8-9 månader senare...

• Anonym (Känsligt)

Men man kan väl inte vara gravid med så kraftig mensvärk? Jag har riktigt ont.Känns precis som om mensen ska komma när som helst.

• MayaS

använder du nått preventivmedel??? för OM du inte gör det så kan det juh fakstiskt vara så att du är gravid...

• Anonym (Känsligt)

Jag och maken har bara slarvat en enda gång den här månaden, och det var dessutom ett avbrutet sex, så jag tror inte att det räcker. Jag blev mer rädd att det kan vara ngt tok med min livmoder, cysta kanske....

• Alvi

...Jo, man kan ha vrålont, som mensvärk när man är nygravid...

• MayaS

Det kan faktiskt räcka även om det är ovanligt....var det då oxå vid din ÄL så är det definitivt inte omöjligt...

jag hade jätteont i underlivet innan jag testade positivt och jag har fortfarande ont ibland...Trodde det vara min "vanliga" PMS först...

• Anonym (Känsligt)

Så långt har jag inte tänkt förräns nu, ja, då blir det ett gravtest imorgon när apoteket öppnar. Gravid? Ja, det skulle vara en rejäl överraskning isånt fall. Men det känns verkligen som om mensen ska komma.Tänker inte "skrämma" maken i onödan, testar först.

• Anonym (Känsligt)

Ja, där rök min nattsömn....men jag håller nog fast vid att det är mensen som krånglar ändå, det känns mer sannolikt. Vi har bara pratat löst om barn, men ingen av oss känner att det är riktigt läge just nu.Det passar inte alls faktiskt.Men, nu skenar min fantasi, jag är säkert inte gravid.Men tack för era svar, jag åter kommer med rapport.

Är det någon som vet vad det kan vara om man inte är gravid?

• MiaMitisen

jag hade fruktansvärt ont i början av graviditeten. det va därför jag testade mig. smärtan varade väl runt 2 veckor, sen försvann den helt. =)
    trodde mensen skulle rinna till hela tiden o till slut så ville jag bara stoppa upp en kniv o hjälpa till. jag testade mig två dagar efter det att mensen skulle kommit.
    så mitt tips e att testa dig.
    Lycka till!

• Anonym (Känsligt)

Gravid visade det sig. Men vi kommer nog inte att behålla barnet, det är så tokigt fel just nu, men jag vet inte, allt måste lägga sig.Tack för era svar, nu har jag svaret.

• Alvi

Ojoj, då var det som jag trodde, så som det var för mig... Vad tråkigt att det inte var "rätt" besked... Lycka till med ert beslut...!

• MayaS

Ok.. ta lite tid och tänk över vad som är bäst för er... oavsett vad beslutet blir... skönt iaf nu när du vet att inget är "fel"

Tack för att du orkade ge oss ett svar...

• Anonym (Känsligt)

Ville bara skriva att vi behåller barnet- det känns som att det var menat ändå när det blev som det blev.Så nu kör vi. Ska vänta några veckor till bara innan jag går ur min anonymitetet.....

• hjärnladyn

TS:

Grattis till barnet! Även om det inte var planerat, är jag säker på att ni inte kommer att ångra er. Ett barn måste vara den största glädjen! Tänk på att det aldrig finns en "perfekt" tidpunkt för att skaffa barn. Vissa barn vill verkligen komma och dyker upp när man minst anar det! Lycka till med graviditeten och bebisen! Är säker på att det kommer att ordna sig för er!

Kram
    /hjärnladyn

• MiaMitisen

då får jag ta o gratulera. =)
    lycka till!

• Tingilya

Grattis! Lycka till! Ni har nåt helt underbart framför er

• Alvi

Oj, vad spännande. Grattis till lilla livet då!

• Anonym (Känsligt)

Tack, ni är jättegulliga här på familjeliv!

Svar på tråden Kraftig mensvärk i flera dagar men ingen mens;Vad händer?