• Varmiz

KLARA-bm i helsingborg

Vet inte varför jag inte fått komma till KLARA än har "bara" träffat en läkare på sjukan direkt som talade om för mig att det är snitt som gäller fastän jag eg är snitträdd!
    Talade då om att jag behöver komma och prata ordentligt om min förra förlossning OCH om kommande snitt. Han skickade mig tillbaka till BM som ska förklara mer om snitt, fick låna en bok till nästa besök om 4 veckor men då tycker jag det börjar bli väldigt tight i tid, V 29 då.

*~*~* TINDRA 2008 *~*~* Pyret BF 4 maj 2009 *~*~*
  • Varmiz

Strutsen, så skönt att du fått stöd direkt. Vilken BM går du hos?

• Varmiz

Inte för att skrämmas men hon var den första att missa vårt MA . Försökte lyssna på hjärtljud men kunde inte höra något, tyckte ändå vi skulle vänta då de kunde vara för tidigt. Det visade sig 6v efter på ett VUL som jag själv bokade hos privat BM att fostret stannat i utvecklingen redan i v6-7. Går ALDRIG till en BM som inte är privat mer. Hos privat gör de minst 3 vul/ul och följer fostre vad jag tycker mer noggrant.

Gick hos Boinge förra gången och stortrivdes. Alla 3 där är underbara! Tyvärr var de redan fulltecknade när jag ringde dem för denna graviditet, efter mkt om och men fick vi tillslut plats hos fd Göran Frick (han har ju gått i pensinon men mottagningen heter det samma än) Trivs där med men inte lika bra.

• Varmiz

Strutsen: Så länge det inte finns fler Birgitta där så. Hon ville ju inte ens kolla upp oss en extra gång hos dem. Tyvärr väldigt besviken men om du varit nöjd så håll fast vid det!

Cedergren: Känner igen ditt nick och bild men inte din story. Får verkligen beklaga vad du varit med om. Hur fick du kontakt med Klara? 
    Ska jag behöva ringa sjukan själv och fråga dem efter samtal om förra förlossningen?

• Varmiz

Tack då ska jag nog ringa dem själv i morgon. JAg får lixom inte fram min skräck hos BM, förstår att hon inte tror det är så farligt att jag kan behöva detta jag lixom fryser till is inombords så fort jag är där vet inte varför. Låg och läste Kjesarsnittsboken igårkväll och orkar läsa 4 sidor innan jag tokbölar, kunde inte stoppa tårarna.
    Samtidigt säger sambon ngt som jag själv tänkt flera gånger " det känns fördjävligt att det inte ens är vårt fel utan att förlossningspersonale faktiskt rår för att vi är i denna situation idag" JAg blir så fruktansvär arg av tanken att jag bara slår bort den. Orkar lixom inte med den.

• Varmiz

Tack för namnet. Ska ringde sjukan direkt och blev kopplad till förlossningen då de har öppet dygnet runt. De kan inte fixa ngn tid utan remiss!
    Får ringa min BM imorgon och kräva att de får skicka en remiss omg.

• Varmiz

Cedergren: Jag fick fatt i min BM i morse och hon var faktiskt supergo. Blev mkt nöjd när jag förklarade hur jag blev av boken så blev hon helt bestört "men den skulle ju hjälpa dig inte göra dig rädd :-O"
    Svarade att: Den gör mig inte mer rädd men mina tankar som jag inte vågar fundera över står där rakt upp o ner på varje blad"  Jag får lixom ord på allt, behöver oxå prata om detta nu" Så hon skulle skicka en remiss för samtal direkt till KLARA. Så skönt.

• Varmiz

Strutsen: Skönt att du inte märkt ngt. De måste ju unka med de flesta eg för annars skulle de ju inte finnas kvar. Lycka till imorgon. Skri vgärna och berätta om mötet.

• Varmiz

Sannivitch: Som jag förstått det ska det finnas ngt liknande KLARA i alla län men de kallas lite olika, vet att det heter tex Aurora i sthlm så men får nog söka på förlossningssidorna till det sjukhus man "hör" för att hitta rätt.

• Varmiz

Cedergren: Ja, det känndes verkligen bra nu. Hon blev själv lite brydd över att jag "bara" fick träffa läkaren sist och att han inte hänvisat mig till KLARA när jag var där. Hon tyckte det var knepigt att jag skulle behöva ytterligare en remiss men men skit samma nu ska det ju iaf var på g.

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg