• Cedergren

KLARA-bm i helsingborg

skulle aldrig gå till nån bm på gasverksgatan . första graviditeten sa jag att jag tror jag väntar tvillingar . jag nämner inte vad bm hette . hon log o sa vi utgår från att det är en . är det två får du veta det på rutin ul. jag mådde fruktansvärt dåligt. ringde man fick man aldrig tag på nån .
    en gång fick jag tag på en bm där . jag sa att jag mådde dåligt o berätta allt. hon sa bara att mår jag så dåligt får jag gå till akuten. hon va inte alls trevlig i luren.

visade sig att jag väntade tvillingar och dom hade en ovanlig sjukdom TTTS jag fick opereras i köpenhamn och mina tvillingar dog . födde dom i v 20.

Nu går jag hos en UNDERBAR bm på najaden helen heter hon kan verkligen rekomendera henne. jag får massa stöd
    Klara bm som jag träffar är toppen har hjälpt mig mycket .
    ska till henne den 24 nu på lörda o göra en hinnsvepning . är då i v 37+1 . är otroligt rädd att gå över tiden men man måste börja någonstans .

jag går öven hos en psykolog var 14 de dag som min bm fixade .

för mig har det funkar bra . klart jag är fortfarande rädd men Klara bm är toppen bara positivt att säga om henne

• Cedergren

Varmiz : du kan ringa direkt upp till förlossningen o säga att du vill boka tid till klara samtal.

anars kan din bm boka tid till dig där.

min barnmorska bokade tiden till mig

• Cedergren

ja men jag tycker du ska ringa upp det är helt klart värt det . jag går hos en som heter Suzanne Lindström hon är toppen fråga äffter henne . är hon inte där så ringer hon upp dig

berätta hur det går för dig sen hoppas det går bra

Varmiz skrev 2009-01-19 17:18:04 följande:
    Tack då ska jag nog ringa dem själv i morgon. JAg får lixom inte fram min skräck hos BM, förstår att hon inte tror det är så farligt att jag kan behöva detta jag lixom fryser till is inombords så fort jag är där vet inte varför. Låg och läste Kjesarsnittsboken igårkväll och orkar läsa 4 sidor innan jag tokbölar, kunde inte stoppa tårarna.Samtidigt säger sambon ngt som jag själv tänkt flera gånger " det känns fördjävligt att det inte ens är vårt fel utan att förlossningspersonale faktiskt rår för att vi är i denna situation idag" JAg blir så fruktansvär arg av tanken att jag bara slår bort den. Orkar lixom inte med den.
  • Cedergren

ja men det ska din bm kunna göra ju . det är ju din rättighet

• Cedergren

Strutsen87 skrev 2009-01-19 21:27:20 följande:

Oj va tradigt med dåliga erfarenheter, inget jag märkt av utan det är alltid någon som svarar när jag ringer och blir bra bemött. Hoppas mest att allt går bra hos KLARA-bm, det känns väldigt nervöst nu.
    tror det kommer gå bra det hoppas vi på
  • Cedergren

Varmiz vad skönt att hon lyssna på dig

• Cedergren

strutsen : skönt att det kändes bra

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg