• sanna 73

KLARA-bm i helsingborg

Varmiz, jag tror inte att du behöver oroa dig. Har själv blivit beviljad två snitt av dr.Sylvan pga förlossningsrädsala efter två vanliga förlossningar. Hon gjorde klart för mig redan vid första samtalet att de aldrig skulle tvinga mig att föda vaginalt, men att jag fick gå och prata om det. Vid andra snittet lade hon inga resurser på mig utan beviljade snitt direkt. Det kommer att gå bra för dig!
    Sitter själv här och är jättorolig. Skall träffa en annan överläkare idag och "diskutera" snitt nummer tre. Känns inte alls bra att inte få samma läkare som tidigare. Och hur överklagar man om överläkaren säger nej?
    Till er båda: stå på er om ni vet vad ni vill! Ett snitt är också ett underbart sätt att få barn på! Fokusera på barnet ni skall få! Lycka till båda två!

• sanna 73

Jag har fått mitt snitt beviljat!!! Träffade en överläkare som sade att de rekomenderade snitt eftersom jag hade två sedan tidigare. Och jag som var så orolig...
    Warmiz: Jag förstod inte att du inte ville ha snitt. Hoppas du klarar föda vaginalt då utan att spricka för mycket. (man brukar väl spricka mest med första barnet? tror jag) Om det ändå blir snitt så var inte ledsen för det. Det är inget att vara rädd för. Alla är så snälla och positiva. Fokusera i stället på babisen som är belöningen :)
    Lycka till båda två!

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg