Inlägg från: Strutsen87 |Visa alla inlägg
  • Strutsen87

KLARA-bm i helsingborg

Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.

• Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg
  • Strutsen87

Jag har fått tid till en KLARA-bm på onsdag då är jag i v 16+0. Men jag tror min vanliga bm såg till att jag fick komma dit fort, hon förstod nog hur rädd jag är.

• Strutsen87

Ojdå, pratar vi verkligen om samma person? När jag misstänkte MA kollade hon mig direkt och fixade en tid till kurator om jag ångra mig och gå dit för att prata.

• Strutsen87

Oj va tradigt med dåliga erfarenheter, inget jag märkt av utan det är alltid någon som svarar när jag ringer och blir bra bemött. Hoppas mest att allt går bra hos KLARA-bm, det känns väldigt nervöst nu.

• Strutsen87

Ja nu är det snart dags, imorgon halv tre ska jag vara där. Känner mig rätt lugn och samlad just nu, hoppas bara att jag kommer till en bra.

• Strutsen87

Mötet kändes helt okej idag, hon var inte emot att jag skulle få kejsarsnitt men tyckte jag borde fundera mer på vaginalt.

• Strutsen87

Ja det kändes bra, ska dit igen den 16:e och då skulle vi diskutera fördelar och nackdelar med vaginalt och snitt.

Fast visst prata hon mycket om varför jag INTE skulle välja snitt men det var väntat. Sen sa hon att jag kunde få snitt men sen så börja hon prata om vaginalt igen. Ja det var lite förvirrande ibland.

• Strutsen87

Var hos min KLARA-bm i måndags och det gick bra. Ska nu träffa en läkare i början av april och får då veta om jag får mitt snitt beviljat. Min KLARA-bm skulle dock rekommendera snitt för mig. Det känns mycket bättre nu.

• Strutsen87

Men va dåligt att du inte fått gå till en KLARA-bm och prata när du behöver det.
    Man behöver ju prata igenom med någon proffesionell som vet vad man talar om. Jag känner mig mycket tacksam att fått prata med någon som förstått mig. Känns dock lite jobbigt inför läkarsamtalet.

• Strutsen87

Jag har fått tid till en Kerstin, kommer inte ihåg hennes efternamn. Ska vara där den 2:e april, känns som en evighet tills dess.

• Strutsen87

Jag har fått tid till en Kerstin, kommer inte ihåg hennes efternamn. Ska vara där den 2:e april, känns som en evighet tills dess.

• Strutsen87

Ja det var så hon hette! Är hon bra??
    Ja det är det faktiskt. Funderar på att ringa för att höra om hon har tid tidigare, 2 April är väldigt lååååångt fram.

• Strutsen87

Så nu är det snart torsdag och nu är jag nervös! Vad ska jag göra om hon nekar mig snitt? Kan hon verkligen göra det efter att ha bara träffat mig en gång?
    Usch, jag är så nervös. Jag vet ju att jag vill ha snitt och inte klarar en vaginal förlossning en gång till rent psykiskt.

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg