KLARA-bm i helsingborg
Strutsen: Skönt att hon iaf inte satte sig emot snitt med en gång.
Strutsen: Skönt att hon iaf inte satte sig emot snitt med en gång.
Strutsen: Det skulle vara skoj att jämföra vad de har för argument till oss två senare när jag oxå fått komma till samtal iom att det är de som vill snitt mig!
Vad har du för BF förresten?
Puffar tråden lite för att se om det kanske kommer ngn fler som vill kommentera lite....
Har nu fått tid till KLARA-samtal den 16e feb det känns ganska så långt fram funderar på att ringa imorgon och se om jag skulle kunna komma tidigare.
Strutsen... ser att vi då ska på KLARA samma dag, vad har du för tid? Jag har 13.30....
Strutsen: Tror det var Slyvan on heter hon i efternamn.
Sanna: Tack för din info, mitt problem är ju lite tvärt om.. Vill INTE snittas men inte heller riskera att spricka igen. Pest el kolera.....
Kan du inte fråga eller begära att få gå hos Sylvan igen? Knepigt att de skickar dig till en annan 3e gången när du redan har bra kontakt med henne. De borde ju ha alla uppgifter om tidigare kontakt väl dokumenterad.
Hur gick det?
Strutsen: Får väl se hur lång tid mitt möte tar om jag känner igen dig i ngt väntrum....
Sanna 73:Grattis till att du fick som du ville med ytterligare ett snitt. Jo jag vet att eg är nog sitt det bästa för mig för att slippa ev framtida men på kroppen tror dock att det blir värre med huvudet om det blir snitt... Min sambo tvekar inte alls, klart de ska bli snitt "jag vill inte ha en fru med påse på magen..."
Kiron: Tack för att du kikar in och berättar hur det gått för dig! GRATTIS!
Underbart att höra att du är nöjd med snittet så här 10 dgr efteråt.
Vad blev det (kommer inte ihåg om du visste sedan innan eller inte)?
Lyckat till själv!
Då fick du en av var, så skoj.
Kikade aldeles nyss in till dig och läste och kommenterade lite...
Strutsen: Gott att din KLARA-BM skulle rekommendera snitt.
Jag fattar inte riktigt hur det går till där upp på sjukan, tror jag. Jag har HELA tiden begärt att få ett KLARAsamtal (hos min BM) men har nu fått träffa två olika läkare ist som ENDAST disskuterat tillvägagångsätten MEN MINA KÄNSLOR DÅ!!!
Vad jag tycker och tänker och min rädsla har jag ju ännu inte fått börja bearbeta, jag vet oxå idag att det blir snitt MEN jag är ju fortfarande lika ledsen, Arg och Bitter för att vi ens är i den situationen pga den förra förlossningen. Min rädsla för kommande snitt är ju inte heller något som det pratats om än. Börjar känna att hur sjutton ska jag hinna med att bearbeta detta innan det är dags???
I måndags så sa Dr Sylvan iof direkt när vi kom in på den förra förlossningen att "du borde nog prata med någon som var med..." JA!! det är ju det jag försökt få fram HELA TIDEN! och hon fortsatte med att "kanske även träffa en KLARA-BM" Öhhhhh JA! Men fick inga tider bokade för detta iaf när jag gick därifrån :-O
Fick dock en ny tid till Dr Sylvan, inte för jag förstår varför jag ska prata med henne mer.... Fick tid den 27e så det är ju redan nästa freda iaf. Vi får väl se vad som sägs, bestäms då.
Kiron: Jag tycker oxå det är knepigt. Har sagt rakt ut att jag måste prata med ngn om vår förra förlossning och om kommande snitt. Har sagt det till min vanliga BM, så då skickade remis till sjukan och nu har jag träffat 2 läkare där och sagt samma sak till de båda. Vad mer kan jag göra? Men men det verkar ju som om det gick fram i måndags, får väl kolla läget nästa fredag om jag inte fått ngn tid hemskickad då.
Kiron: Tack snälla! Det känns som om mina vänner hört min historia alltför många gånger redan och tyvärr ältar jag ju då bara samma sak och kommer lixom inte vidare.
Jag inboxar om jag får några funderingar ang snittet. Avvakta väl till fredag för att se hur det går då.
Strutsen: Det känns lite tufft att det av ngn anledning verkar ha gått alla förbi... men men får se vad som sägs på fredag om 1 vecka, hoppas att jag då får en tid omg.
Du ska se att ditt samtal med läkaren går bra. Har du fått tid och vem du ska till?
Strutsen det är nog samma som jag gått till nu, hon heter Kerstin Sylvan, tveksam på att det är fler Kerstin där. 2 april håller jag med om att det är lååångt fram. Ring och kolla om du kan få flytta fram tiden lite.
Strutsen: Hon är ju överläkare, pratar om själva förlossningens tekniska bitar, om hur det varit och vad som kommer. Ingen psykolog och lyssnar inte till ens känslor riktigt. Dock har jag nu genom henne fått tid till en KlaraBM på måndag för samtal om först den förra förlossnigen och sedan hoppas jag att vi kommer in på den kommande och gör en ordentlig förlossningsplan för den.
Fick även ett datum för kontroll om det skulle vara möjligt/lämpligt med en igångsättning istf snitt den 20/4 MEN ingen tid... Får väl den på måndag alt skickas det hem senare.