• KajsaAnka

    Tips på rolig temafest?

    Jag ska ha fest. Vill ha en temafest, men vill ha tips på roliga sådana! Berätta gärna om fester ni haft eller varit på där temat varit lyckat. (toga-party eller alla former av lättklädda gäster är jag inte intresserad av)

  • Svar på tråden Tips på rolig temafest?
  • Helenaaa

    Låter faktiskt ganska roligt.
    Vad var ni utklädda till om man får vara nyfiken?

  • Doldis987

    På den första var vi delar av familjen Flinta, på den andra var jag rollergirl (med fyrhjuliga rullskridskor och allt) och Magnus var mumie.

    Hade det varit idag jag hade festen hade jag bett gästerna att skriva ner rollnamn, film och årtal för att ha det som en tävling, att gissa alltså.


    Helenaaa skrev 2009-01-17 11:30:45 följande:
    Låter faktiskt ganska roligt. Vad var ni utklädda till om man får vara nyfiken?
  • saran

    Var på "överklasstemafest" jättekul, både paris hilton och nicole ritchie var där plus en hop andra fisförnäma typer.....

  • Helenaaa

    Jag är väldigt inne på att ha ett bad taste party nu... Mycket för att det är lätt för alla att följa temat på ett roligt sätt.

    Utsmyckning kan man ju följa temat.. bara att smycka ut så osmakligt man kan. Gräsliga dukar, omatchande girlanger osv.

    Men frågan är vad man ska göra med maten på en sån fest?
    För mig är det nästan det viktigaste eftersom det är min största hobby. Någon som har någon tanke?

  • mia3535

    Varför inte ta tex. Sveriges kändisar och Ni bestämmer vem som är vem. Carola, Pirelli, Uggla, E-type m.m.
    I inbjudan skriver ni vem de ska vara, så slipper dom grubbla, ni har ju gjort halva jobbet åt dom....

  • Aurora Borealis

    Vi har haft Rock-fest. Så kul. Alla var typ allt från KISS till Elvis.

    Så hade vi ett barnkalas för vuxna. Alla var typ Pippi Långstrump, Turtles, Pirater och Prinsessor.

    Vi har varit på GREASE fest.. Jättekul, då blir det tema på musiken och allt.

    Så har vi haft en DISCO-fest. Tänk 70-tal fast mer glamour och inga hippies..

  • Helenaaa

    Rock-fest låter galet roligt.
    Vad var tjejerna utklädda till?

  • Aurora Borealis

    Tjejerna var mest hårdrocksbrudar. Nitar och svarta kläder, svart nagellack, hårt smink.
    T-shirts med bandloggor och några galna peruker. (Punk)

  • Helenaaa

    Vi har fastnat för rocktemat nu.
    Vi ska skicka med vilken artist alla ska vara i inbjudan så slipper vi massa dubbletter...
    Tjejerna får bli tex. Courtney Love, Avril Lavinge, Gwen Stefani och Amy Winehouse.
    Vissa kanske inte är rockstjärnor, men de är rockiga iaf och har utmärkande utseende.

    Någon som har något mer tips på "rocktjejer"?

  • humma

    Jag var på temafest där temat var kända par. Det var även bordsplacering så tjejerna fick en person de skulle klä ut sig till och killarna också. Sedan gällde det att hitta sin bordsherre/dam!
    Det var verkligen mycket roligare än vad jag trodde först och så var det även frågesport under middagen angående de olika paren. Jättekul, jag hamnde dock i säng med "fel" partner på natten, dvs min alldeles egna make!!!

  • Vilket tema

    Jag ska ha fest snart och kan inte bestämma mig för vad jag ska ha för tema, antingen "världs-tema" dör alla får klä ut sig till varsitt land, sen ska alla gissa vilka länder de andra personerna är o.s.v eller "50-talstema" där alla sk klä sig efter temat, det bjuds på mat och dryck som på 50-talet o.s.v

  • Kalasmamman

    I våras hade vi en "Hollywood glamour" fest med knytis. Alla gäster fick i inbjudan en film per par. De skulle klä ut sig i enlighet med sin film, ta med sig någon mat med anknytning till filmen och dessutom förbereda en scen ur filmen. Kvällen inleddes med cocktails och mingel. Vid middagen körde vi en film / rätt i taget och alla fick spela upp sin scen och bjuda på sin mat och de andra skulle gissa film. Blev otroligt lyckat och en mycket rolig och oväntad måltid med allt från minipizzor (Gudfadern) till Jambalaya (Borta med vinden). Efter middagen hade vi ett filmquiz från grapevine.nu med en massa härlig filmmusik. Sedan avslutade vi kvällen med en Oscarsutdelning för bästa resultat i quizet med också bästa kostym, bästa mat osv. Vi hittade "oscarsstatyer" i plast på Buttricks. 

  • Den modige

    Hej,

    Vi har Tapps årliga tappsfest, var femte år. 2007 hade vi tapas-tema, alla bar smoking samt att det bjöds på ostbricka och flygande Jakob, till det dricker vi Norrlandsgulds 7,2 % eller tranbärsjuice. Det blir liveframträdande, kentaurdans och animationstävlig framåt småtimmarna. 

    Du kan gärna byta ut segment i upplägget, men detta är ett recept för en lyckad fest. Verkligen. 

    /Den Modige kentauren

  • Joe

    Vi ska ha nyårsfest på jobbet där temat är Jurrasic Park

    Där kan vi snacka om udda tema! Men men blir säkert kul i alla fall!

  • LängtansBlåaBlomma
    Joe skrev 2014-12-23 14:41:20 följande:

    Vi ska ha nyårsfest på jobbet där temat är Jurrasic Park . 

    Där kan vi snacka om udda tema! Men men blir säkert kul i alla fall!


    Haha jag skulle tagit på mig en gul regnrock och varit Wayne Knights rollfigur :)
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden Tips på rolig temafest?