• Ardnas86

Någon som beställt vitvaror på tretti.se?!

Någon som har beställt vitvaror på tretti.se någon gång? Erfarenhet av hur garantierna funkar? Leverans? Service? O.s.v?

• Svar på tråden Någon som beställt vitvaror på tretti.se?!
  • mee2

jag köpte en inbyggnadsmicro där. har inte haft några problem å de levererade rakt in i lägenheten super bra å super nöjd med allt.

• Pokergirl

Vi har beställt ugn och häll därifrån, vår ugnslucka sprack vid uppackning men det var inga bekymmer med garantin.

• Mamma till Rasmus och Amanda

Vi har beställt kyl/frys, spis och diskmaskin därifrån och det har aldrig varit några problem! Kylen var sönder när den kom, så vi fick en ny! Inga problem!

Super bra leverans fram till dörren!! Mot extra kostnad bär de även in varorna, om man vill ha hjälp med det!!

Kan rekommendera dem varmt!!!

♥ Rasmus - mammas älskling ♥ www.liiiinda.bloggproffs.se
  • Ardnas86

Då kanske man törrs beställa alltså. Vi funderar på att ta allt därifrån, kyl, frys, spis, diskmaskin och tvättmaskin.
    Men är de någon som vet om nått nu är trasigt eller liknade när de kommer eller går sönder lite senare, får man stå för frakt själv? Kommer Schenker (eller vilka de nu är som kör) och hämtar grejerna?

Vi upptäckte att vårt kyl var trasigt efter nån vecka och då kontaktade vi Tretti.se, så skickade de ut en servicestekniker som kollade på felet och sedan några dagar senare kom de med den nya kylen! Han tog även med sig den gamla kylen!

• Ardnas86

Linda och Rasmus: Vart i landet bor ni då? Har väl inte läst jätte noga på deras sida men fattar de lite som att mycke bara gäller för vissa städer. Bor i Dalarna liksom.

Vi bor i Västra Götaland.

Ardnas86 skrev 2009-01-12 22:23:13 följande:
    Linda och Rasmus: Vart i landet bor ni då? Har väl inte läst jätte noga på deras sida men fattar de lite som att mycke bara gäller för vissa städer. Bor i Dalarna liksom.
  • Myriz

Vi handlade allt till köket därifrån.
    Suverän service, vi var in till deras showroom. Han la in våran beställning och vi ville ha det en exakt dag så dom tog hem allt och behöll det tills vi skulle ha det så vi var säkra på att få allt samma dag.
    Bra priser och jag kommer handla där fler gånger.

• Alle

Vi tog vår nya spis därifrån, superbra och snabb service. Vi hade beställt med installation och de gjorde alla inställningar på den nya spisen och tog med sig den gamla.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Keyla76

Köpte en diskmaskin från dem, med tilläggstjänsten installation. Leveransen gick smidigt, men diskmaskinen fungerade inte ordentligt (tömde inte vattnet) så efter några rundor fick installatören komma igen. Konstaterade tillverkningsfel och tretti uppmanade oss att kontakta Siemens. När reparatören från Siemens kom visade det sig att avloppsröret inte var uppskuret. Eftersom det var ett klart installationsfel gällde förstås inte Siemens garanti och vi fick betala notan för deras besök.
    Kontaktade tretti om detta och bad att få tillbaks pengarna för installation och besök av Siemens. Över telefon lät det självklart att vi skulle få detta, men när jag kontaktade dem via mail hände ingenting. Jag har fått skicka ett flertal mail med påminnelser och förklaringar och på kundtjänst tyckte man att vi skulle prata med installationsfirman. Nu, två mån efter mitt första mail, får jag veta att de endast kommer att betala för reparatören från Siemens. Är nu jättetrött på ärendet, men kommer att ringa tretti imorgon för att om möjligt få prata med någon annan på kundtjänst.
    Har sett flera recensioner om dem där de får bra betyg så länge allt fungerar, men där kundtjänst ofta fungerat undermåligt, om man behövt kontakta dem.

• Zenobia

Vi köpte frysbox och tvättmaskin där ifrån, snabb levarans och bra service. Vi hade hem levarans och vårat kom med posten och dom hjälpte så gärna till att få upp den på altanen. Så var det bara för oss sen att ta in den
    Smidigt och lätt och billigt.

Svar på tråden Någon som beställt vitvaror på tretti.se?!