Någon som beställt vitvaror på tretti.se?!
Köpte en diskmaskin från dem, med tilläggstjänsten installation. Leveransen gick smidigt, men diskmaskinen fungerade inte ordentligt (tömde inte vattnet) så efter några rundor fick installatören komma igen. Konstaterade tillverkningsfel och tretti uppmanade oss att kontakta Siemens. När reparatören från Siemens kom visade det sig att avloppsröret inte var uppskuret. Eftersom det var ett klart installationsfel gällde förstås inte Siemens garanti och vi fick betala notan för deras besök.
Kontaktade tretti om detta och bad att få tillbaks pengarna för installation och besök av Siemens. Över telefon lät det självklart att vi skulle få detta, men när jag kontaktade dem via mail hände ingenting. Jag har fått skicka ett flertal mail med påminnelser och förklaringar och på kundtjänst tyckte man att vi skulle prata med installationsfirman. Nu, två mån efter mitt första mail, får jag veta att de endast kommer att betala för reparatören från Siemens. Är nu jättetrött på ärendet, men kommer att ringa tretti imorgon för att om möjligt få prata med någon annan på kundtjänst.
Har sett flera recensioner om dem där de får bra betyg så länge allt fungerar, men där kundtjänst ofta fungerat undermåligt, om man behövt kontakta dem.