Inlägg från: olivia 11 |Visa alla inlägg
  • olivia 11

dålig viktökning

Hej!
    Har en kille född v 28+4 som nu är snart 7 månader korrigerad. Han har gått upp bra i vikt hela tiden, men nu sackar han efter och går snarare ner i vikt. Är det vanligt bland prematurbarn? Det började ungefär samtidigt som han fick börja med astma medicin (Pulmicort och Airomir) i slutet av oktober, men på BVC säger de att det inte kan ha något samband. Är orolig att det kan vara något annat "fel" på honom. Har läst om cystisk fibros och tycker att det stämmer med hans symptom.Han har börjat bajsa stora fettiga avföringar ett par gånger om dagen, förrut var han jämt förstoppad.Men jag har också börjat ge honom olja i maten för att han ska gå upp i vikt, det kan kanske vara det också. Är så orolig för honom jämt, men det kanske blir så med prematurbarn.... Det är ändå vårt tredje barn.Usch vad nojig jag är, ville nog bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden dålig viktökning
  • olivia 11

Han äter vanlig mat, slutade hobbyamma ungerfär när han slutade gå upp i vikt också. Han äter med god aptit ganska mycket så det är så konstigt att han inte går upp i vikt.

• olivia 11

Han kryper inte, men försöker. Far runt i gåstolen och är ganska aktiv, men inte mer än "normalt". I övrigt glad och pigg kille.

• olivia 11

Skönt (men tråkigt) att höra att jag inte är ensam om det här. Min man tycker också jag är för orolig. Men hur får man ett barn att öka i vikt som redan äter bra? Kan ju inte trycka i honom mera mat. Tips tack!!!

Svar på tråden dålig viktökning