Ni som flygit till långt med 1 åring!
Vi åker till Thailand, Phuket i början av mars med Novair. Har en dotter som fyller ett nu i början på feb. Jag hade som plan att boka platser med extra benutrymmer, men jag missade det då vår dator hängde sig just då... Har bokat platser på raden bakom nödutgången vid fönstret för att slippa hamna mitt i kabinen där det är långt till toalett. Funderar på att ha sjal eller babybjörnselen med mig. Har dock aldrig använt sjal, har både en sån man knyter samt en ringsjal. Vad tror ni är bäst? Jag behöver verkligen lite lugnande ord och erfarenheter, oroar mig nu mer för flygresan än vad jag ser fram emot själva resan. Flög till Lanzarote när dottern var tio veckor, då låg hon på ett "extrasäte" mellan oss. Det lär vi ju inte få nu. Så hur gör man för att klara nästan tio timmar med en bebis i knät? Någon som vet hur benutrymmet upplevs på Novair?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 10:12
Vi kommer ha med en Maclaren. Frågan ang sjalen eller selen gäller på planet. Har läst att vissa har det så man slipper hålla i barnet när de sover i famnen.