• Krokusen

Ska jag köpa orginalpatroner till skrivaren, eller?

Jag funderar på att beställa en bläckpatron via nätet. Jag tittade på patroner på handyink men de säljer inte orgial, eller? Är det någon skillnad på orginal och inte? Mår skrivaren sämre av icke orginal?

• Svar på tråden Ska jag köpa orginalpatroner till skrivaren, eller?
  • Alle

Kopior funkar ofta alldeles utmärkt. Om någonting händer så är det dock inte säkert att någon garanti gäller eftersom du inte har använd originalprodukter.
    Jag tar alla patroner från www.inkclub.com - de är jättebra, bra priser och supersnabba leveranser.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Janneman

InkClub är som ovanstående skriver kanon med pris och leverans. Men är du noga med att färger blir exakta och att bläcket torkar som det ska m.m. Så ska du köpa original. Men om du bara ska skriva ut "slask" på 80g papper är "pirat" helt ok.

• Alle

Håller med Janneman, glömde skriva att jag själv alltid beställer bara originalpatroner.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Qonos

beställer alltid orginal sen jag beställde från kopior från inkclub eller någon liknande får massa år sen.. de tog slut riktigt snabbt så jag tvivlar att där var lika mycket bläck i som orginalen, plus att mina utskrifter blev kladdigare så det kan ha varit att den spruta ut lite väl givmilt med bläck..

kör numera laserskrivare men köper alltid orginal till den

• inze

Jag köper mina patroner hos http://www.nordicink.se/ som varit billigare än InkClub när jag jämfört. Också supersnabba leveranser.
    Till nyare skrivare köper jag originalpatroner men på jobbet hade vi en äldre skrivare/fax och till den köpte vi billigaste de hade och de fungerade bra de också.

• Mint

Jag upplevde också att piratpatronerna tog slut mycket fortare. Det var dock mest en känsla, jag vet ju inte om vi skrev ut mycket mer - men de första originalpatronerna höll i 2 år. Piratpatronerna bytte vi var tredje månad.

Svar på tråden Ska jag köpa orginalpatroner till skrivaren, eller?