Inlägg från: Cyberdansken |Visa alla inlägg
  • Cyberdansken

Ta reda på kön?

Vi har kollat. Första gången var det en sidoeffekt av att svärmor skulle få se sitt barnbarn innan hon själv skulle dö, då blev det ett UL i vecka 33 och då var det mycket tydligt att det var en flicka.
    För mig så var det klart enklare att knyta an då jag kunde föreställa mig min dotter redan innan förlossningen.
    Sen med tjejen efter vägrade dom att tala om det på BVC, så då viste vi inte, men med dom följande har vi kollat på privata UL.

Själv tycker jag inte det tar något från "överraskningen" det är ju individen man möter som är överraskningen...

• Cyberdansken

Styrdans skrev 2009-01-22 10:26:52 följande:

Jag tycker det är samma som att öppna julklappar före julafton eller öppna luckar i förväg i kalendern. Det är en del av tjusningen att få barn att man får vänta på att veta vad det blir. Planering.... har ni tänkt att diskriminera erat spädbarn direkt på grund av kön. Kan inte det vänta lite?
    För dig är det en del av tjusningen, men det kan väl vara olika för olika människor. Något diskriminerande finner jag inte i det. Dessutom diskriminerar man väl inte sina barn även efter födseln, oavsett kön?
Svar på tråden Ta reda på kön?