Inlägg från: Vipera |Visa alla inlägg
  • Vipera

Ta reda på kön?

Vi kollade förra gången och kommer att göra det nu med. När jag läser tråden här så får jag en kul känsla av retro liksom.
    Förra tog vi en första titt på när han var typ 1 cm, så fort det var givande så kollade vi könet och det kändes bra på alla sätt. När han sedan kom ut så var det ju ändå en total upplevelse.
    Med all den teknik och kunskap vi har så ser jag det som en naturlig sak att leva med tekniken, inte att drömma "det gamla naturliga sättet att få veta kön".
    Jag menar inte att vara elak på något vis, alla gör som de vill och detta är ju en viktig sak att göra som det känns rätt.
    Så vad ger man för råd till TS? Inte tror jag en sekund på att det är lyckat att din fru får veta innan men inte du iaf.

Ni får väl helt enkelt göra detta på det gamla hederliga sättet, prata tills ni är överens. Men jag tror absolut på att ni måste finna en lösning och inte två.
    Är det någon som vet vad 3D kostar? Och 4D?

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Vipera
    krabban skrev 2009-03-06 06:51:26 följande:
    Totalt meningslöst att kolla vad det blir!Måste ju bara betyda att man önskar mer ett kön hellre än det andra!Det blir vad det blir!Köpa kläder,ha ha !Vilken ursäkt!Så jävla mycke kläder köper ni väll inte,så att ni måste kolla vad det är för kön!
    Jag tycker tvärtom att det är totalt meningslöst att inte kolla eftersom könet inte spelar någon roll för det efterlängtade barnet är ju efterlängtat som det är.
    Vilken bakåtsträvande ursäkt skall man ha att blunda (kanske bokstavligt) för att man ändå kan titta med ultraljud och till och med kunna filma i 3d för ännu större glädje under graviditeten?
    Återigen som jag skrev innan, var och en måste göra som den själv vill.
    Ingen behöver ursäkta sig och inget som ger den föräldern den upplevelse den eftersträvar är meningslös.
    Problemet här i TS är ju att de två föräldrarna vill olika saker, och det är problem...
  • Vipera

Till de som tror att en normal vettig människa kan tänka sig göra abort på grund av "fel" kön kan jag bara säga att det finns ju inte på kartan om man är normal, de andra få kan inte få stoppa teknikvänligheten i landet.
    Angående färger så visst är det flippat!? Vi har rosa vagn till vår kille och han har ofta rosa kläder, det finns ju inget könsbundet i färg om man bara inte går med på konventionerna och rosa är en fin färg.
    Då ingen verkar vilja svara på vad 3D kostar så inboxar jag den i tråden som gjort 3D. Ingen som vet om 4D?

Svar på tråden Ta reda på kön?