• Anonym (pissed)

Varför släpper hans ex inte taget?

Ja, för att göra en lång historia kort.
    Min sambo har ett ex ex sen länge, som han var väldigt kär i även efter att det to slut. Hon betedde sig väldigt taskigt åt mot honom och brydde sig inte det minsta om hur han mådde osv.

När jag och sambon träffades så ville jag att de skulle släppa kontakten (en väldigt gles, sporadisk sådan) eftersom jag inte ville ha ett förhållande med hans ex i bakgrunden. Jag bad honom blockera henne från sina comunitysidor, vilket han också gjorde, det var ett ultimatum, henne eller mig.

Hon ringde upp honom och var snorförbannad för att han blockerat henne, varpå hon skickade ett långt otrevligt mail till mig. Jag var ju psykiskt sjuk och dum i huvudet och gud vet vad. Helt hysterisk var hon.

Iallafall, sedan dess har hon skrivit en massa skit om mig, om oss i sin blogg, massa löjliga gejjer hit och dit.

Sen lugnade det sig, hon skaffade ny kille och btte ort, verkade vara lycklig med tillvron och det var lungt från henne.

Så väntade jag och sambon barn, och när våran dotter föddes så började det om, då försökte hon hitta på en massa saker för att förstöra vårt förhållande, ljuga ihop en massa historier och så vidare. TROTS att hon hade ny kille och de var enligt henne sååååå kära.

Ja, visst blir man fundersam? Vad kan detta bero på? varför betedde hon sig så, varför kunde hon inte bara släppa taget?

Nån med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Varför släpper hans ex inte taget?
  • Anonym (lill)

inte alls lika som i din situation men jag tycker också att min sambos ex inte riktigt har släppt taget om honom trots att hon har gått vidare och skaffat egen familj..

• Anonym

Det låter ju som att hon som du säger har svårt at släppa taget. Kanske är hon kär fortfarande, kankse inte. Kan ju bara vara så att hon tycker det är svårt att se honom med en annan och inte kan kontrollera sig själv riktigt.

Det bästa ni kan göra tror jag är att helt ignorera henne och gå vidare. Om dom inte har barn ihop så är det bäst att bara bryta kontakten om hon inte kan bete sig vuxet.

• Anonym (lilja)

samma här, min killes ex (som bor i annat land thank god) har skickat sms och mail till min kille. jag tycker det är jobbigt men försöker inte bry mig och säga till mig själv att hon kan göra vad hon vill för min kille skulle aldrig lämna mig - vilket oxå är sant...sms berättade han om men tyvärr kollade jag hans email...opps

• Anonym (lill)

men det jag funderar lite på är hur hon faktiskt orkar hålla på och kontakta exet när hon har ny familj.. borde hon inte ha bättre saker för sig.. ??

• Anonym

Jag vill också gärna veta hur det kommer sig att man gör slut på en relation och sedan blir hysterisk över att den andra går vidare in i en ny relation??

På det kan även denna hysteriska människa OCKSÅ gå in i en ny relation men sitter ändå där och gapar på sitt ex och dennes nya...

Vad f-n är det för något fel egentligen???

• Anonym (lill)
    Svar på #5
    eller hur ...
    nått måste ju ha gått snett...
  • Anonym

Jag tycker att ni verkar väldigt barnsliga båda två.
    Hon ska givetvis respektera att han går vidare och inte skriva osanningar om dig på nätet. Men du verkar väldigt osäker på dig själv och ert förhållande om du tvingar honom att säga upp kontakten med henne, trots att den var gles och sporadisk. Var du rädd att han skulle gå tillbaka till henne?

Jag är själv vän med mina ex och några av deras nya tjejer har verkligen avskytt mig utan anledning. Jag har inte haft överdriven kontakt med exet utan mer som kompisar, vilket vissa tjejer inte klarar av. I ett fall gick det så långt att mitt ex började ljuga för tjejen för att han inte vågade berätta hemma att vi hade kontakt. Hade jag haft ett ex som bara från en dag till en annan hade sagt upp kontakten med mig på grund av sin osäkra flickvän hade jag också blivit jäkligt sur och besviken. Men jag hade inte sjunkit så lågt som din killes ex har gjort.

• Anonym
    Svar på #6
    Har de (exet) bara "skaffat" en ny kille bara för syns skull?
    Taskigt mot honom i så fall!!
  • Anonym (lill)
    Svar på #7
    instämmer.. samtidigt så är det väl skillnad på att vara vänner och lägga sig i eller förstöra..
  • Anonym (lill)
    Svar på #8
    ibland så funderar jag på om det faktiskt är så..
    Ibland verkar det inte bättre! helt crazy om det nu är så..
  • Anonym
    Svar på #7
    Då kan jag tala om att jag är en väldigt social tjej som har lätt att få nya vänner både killar och tjejer.
    Hade en kille som jag presenterade för mina killkompisar och som verkligen välkomnade honom "i gänget".
    Så var det dags för mig då att träffa hans tjejkompisar...och jag kan ju säga det. Fy f-n vilken dålig stämning...det kändes som jag snott honom för dem.
    Ingen var ens intresserad att prata med mig, de ville inte veta något om mig och dessutom så såg de till att titta på mig med en sned blick....
    Är du så också så förstår man ju varför ditt ex nya tjejer inte vill att du ska finnas med.

Tidigare killars tjejkompisar verkligen välkomnar en.

En stor skillnad skulle jag vilja säga!
    Anonym skrev 2009-01-13 13:09:57 följande:
    Jag tycker att ni verkar väldigt barnsliga båda två. Hon ska givetvis respektera att han går vidare och inte skriva osanningar om dig på nätet. Men du verkar väldigt osäker på dig själv och ert förhållande om du tvingar honom att säga upp kontakten med henne, trots att den var gles och sporadisk. Var du rädd att han skulle gå tillbaka till henne? Jag är själv vän med mina ex och några av deras nya tjejer har verkligen avskytt mig utan anledning. Jag har inte haft överdriven kontakt med exet utan mer som kompisar, vilket vissa tjejer inte klarar av. I ett fall gick det så långt att mitt ex började ljuga för tjejen för att han inte vågade berätta hemma att vi hade kontakt. Hade jag haft ett ex som bara från en dag till en annan hade sagt upp kontakten med mig på grund av sin osäkra flickvän hade jag också blivit jäkligt sur och besviken. Men jag hade inte sjunkit så lågt som din killes ex har gjort.
  • Diva

Jag tycker att ni verkar väldigt barnsliga båda två.Hon ska givetvis respektera att han går vidare och inte skriva osanningar om dig på nätet. Men du verkar väldigt osäker på dig själv och ert förhållande om du tvingar honom att säga upp kontakten med henne, trots att den var gles och sporadisk. Var du rädd att han skulle gå tillbaka till henne?Jag är själv vän med mina ex och några av deras nya tjejer har verkligen avskytt mig utan anledning. Jag har inte haft överdriven kontakt med exet utan mer som kompisar, vilket vissa tjejer inte klarar av. I ett fall gick det så långt att mitt ex började ljuga för tjejen för att han inte vågade berätta hemma att vi hade kontakt. Hade jag haft ett ex som bara från en dag till en annan hade sagt upp kontakten med mig på grund av sin osäkra flickvän hade jag också blivit jäkligt sur och besviken. Men jag hade inte sjunkit så lågt som din killes ex har gjort.
    Håller med. Hon är nog mer orolig för sitt ex som vän, vad det är för knäpp osäker tjej han träffat. Usch, skulle bli skitledsen och förbannad om mitt ex skaffade ne tjej som plötsligt dikterade förutsättningarna för hur vår relation ser ut, ställa ultimatum och tramsa. Pinsamt.
  • Anonym (pissed)

Vi var bra vänner jag och sambon innan vi blev tillsammans, och då upptäckte jag hur illa hon behandlade honom, hon sket i att han ringde, hon snackade en massa skit och hörde aldrig av sig, fast hon lovat. Under deras förhållande så var hon flertalet gånger iväg och "såg på film" med sina ex.

Jag tyckte detta var att behandla en kille dåligt, och för att klippa dessa onda banden så gav jag honom detta ultimatum, eftersom jag inte ville börja ett förhållande henne i bilden.

• Anonym (lill)
    Svar på #13
    jag tycker att det verka rimligt.. ser inget konstigt i att man inte vill ha ett elakt ex i sin relation..
  • Anonym
    Svar på #12
    Diva skrev 2009-01-13 17:48:07 följande:
    Håller med. Hon är nog mer orolig för sitt ex som vän, vad det är för knäpp osäker tjej han träffat. Usch, skulle bli skitledsen och förbannad om mitt ex skaffade ne tjej som plötsligt dikterade förutsättningarna för hur vår relation ser ut, ställa ultimatum och tramsa. Pinsamt.
    Som sagt, det finns tjejer sedan finns det tjejer....
  • Anonym (pissed)

Jag hade aldrig brytt mig om hon hade vart trevlig. Men att försöka förstöra en relation mellan två männiksor som just fått barn... Ja, det är ingen människa man vill ha att göra med, och ja precis, om hon nu har ny kille och så, varför släpper hon inte taget?

Kan tillägga att hon inte var det minsta intresserad av sambon efter att dom gjort slut, hon klarade väl bara inte av att bli avvisad.

• Anonym (pissed)

Diva skrev 2009-01-13 17:48:07 följande:

Klart man ska vara vän med sina ex, om man nu har dom förutsättningarna, men vad var det för sätt, mot honom? Jag menar, det drabbade knappast enbart mig, och jag är inte vidare osäker eller "knäpp", men jag är rädd om dom jag tycker om och tycker inte o att se dom bli sårade av andra människor.

HON var bara ute efter att sabba, helt enkelt, ett nöje från hennes håll. Men det är tack och lov över. Tack för alla svar.
Svar på tråden Varför släpper hans ex inte taget?