• joojoo

Rolig 60 års present! Alla fiffiga, hjälp!

Min svärmor fyller snart 60 år. Vill ge henne någon kul present. Svärfar fick tex 50 små flaskor med diverse drycker när han fyllde 50 år, en som fyllde 30 fick 30 paket med 30 småsaker i varje med en liten vers varför han fått just tex tandpetare, häftstift, russin osv.

NU har jag idétorka. Så hjälp mig alla kluriga och fiffiga fl:are.

TACK!

• Svar på tråden Rolig 60 års present! Alla fiffiga, hjälp!
  • killenkott

Jag puffar för tråden
    Behöver oxå tips till 2 60-års presenter .

• Fonzan

min mamma å hennes sambo fyllde 60 år i somras....vi köpte upplevelse present åt de båda på liveit.se

nu vet jag ju inte vad de ni ska köpa till gillar för något....men det finns garanterat något för alla där!

vi köpte klappa varg för 2, det kostade 1800:-, de blev superglada!!!
    För det är ju så...Vad köper man till någon/några som har allt?
    Och inte önskar sig ngt???

• Siriva

En idé med en lite "tagg" just gör att det är svärmor
    60 paket med ett paket för varje år (kalender år eller fysiskt år bara att välja)
    Något som symboliserar något som hänt i hennes liv det året eller något som hände i sverige/världen det året. Kanske en utgångspunkt.

Eller ta fasta på något specialintresse.
    60 olika matingredienser samt recept till en trerättersmiddag som man kan göra på dessa ingredienser.

60 olik apåsar med fröer och lökar att så i trädgården

etc.

• Jess69

Inte så rolig i den bemärkelsen kanske, men mina föräldrar
    fick en övernattning i en svit på ishotellet i Jukkasjärvi när dom fyllde 60, var mycket uppskattat

• Tirilk

60 små överraskningar som kommer dagarna efter varandra? Alltså presenter i 60 dagar. Beror förstås på hur nära ni bor varandra! Eller göra det som en julklappskalender.

Annars gör ni iordning en frågesport där hon kan vinna 12 fina priser, och det är 5 ledtrådar till varje. Ungefär som quizen man kan hitta i alla tidningar där det är kategorier "artist" "växt" "land" etc.

Lite brainstorming bara... Egentligen inga konkreta ideér!

Skriv gärna vad du gör sen!

• joojoo

Låter som bra idéer. Kan nog spinna något av det.

Visste att jag kunde lita på FL.

• TrollmorTillTre

Vet inte om det är så roligt eller finurligt.
    Men min fd svärmor, min dotters farmor, fyllde 70 för ett tag sedan.
    Till henne framkallade jag bilder från de senaste 10 åren - alltså den tid hon varit farmor.
    Olika storlekar.
    Sen satte jag in dem i en scrapbookingbok med svarta sidor.
    Skrev bilddtexter och minnesanteckningar, rimmade och ritade. Allt i guld och silver samt glitter.

Började hela boken med en lång dikt till farmor och hur älskad hon var.
    Boken var mycket uppskattad både av fd svärmor och alla som uppvaktade henne.

Inte dyrt alls, men tog tid och engagemang. Det som räknas oftast.
    Men nåt fiffigt vet jag inte..

• joojoo

Liljekonvaljen det är en väldigt bra idé. Har gjort liknande grejer innan och vet hur mycket tid det tar. DET skulle hon nog absolut uppskatta, men jag tror inte att jag hinner med det. Har lite mer än två veckor på mig bara.

Svar på tråden Rolig 60 års present! Alla fiffiga, hjälp!