• joojoo

Rolig 60 års present! Alla fiffiga, hjälp!

Min svärmor fyller snart 60 år. Vill ge henne någon kul present. Svärfar fick tex 50 små flaskor med diverse drycker när han fyllde 50 år, en som fyllde 30 fick 30 paket med 30 småsaker i varje med en liten vers varför han fått just tex tandpetare, häftstift, russin osv.

NU har jag idétorka. Så hjälp mig alla kluriga och fiffiga fl:are.

TACK!

• Svar på tråden Rolig 60 års present! Alla fiffiga, hjälp!
  • TrollmorTillTre
    Svar på #10
    Gör en canvas tavla av ett favoritkort.
    Finns i olika storlker och olika prisklasser. Personligt och vackert.
    (Har jag hört, inte testat själv...)
    Jag vet www.extrafilm.se har och även www.elgiganten.se De flesta fotoframkallningsställen har nog.

Jag gillar själv personliga saker. Det visar att man tänkt till och med det kommer omtanken.

En stor korg full av spa-produkter?
    Eller en hög olika ostar för den osttokiga?
    En weekend i nån stuga, en betald middag på krogen med "de rätta" minnena?

Jag är supernyfiken på vad du gör av det hela.
  • joojoo

Canvas är en bra idé, men de har just fått en från vårt bröllop som tack för hjälpen med allt i samband med det.

Mat och många upplevelser unnar de sig när de känner för det. Då måste det vara något riktigt extra ordinärt.

Beroende på vilken kostnad det blir behöver jag ev övertyga någon mer att var med om presenten.

Själv har jag funderat på att köpa presentkort för att göra en färganalys. Hon är alltid snygg i håret och sminkad. Fast om det blir det vill jag gärna ha någon "kul" grej att presentera under festen också.

• Siriva

Om du är inne på att "se snygg ut" linjen så finns det ju fler idéer.
    (om hon/ni bor i Stockholm då främst kanske)
    På live it och Box experience kan man köpa presentkort på personal shopping - man får guide till butiker som har det utbud man efterfrågar, lite stiltips etc.

Många sminkbutiker har sminkkurser som är riktigt trevliga, både face och makeupstore

Gillar hon sådant kan det ju vara kul att uppdatera sig lite.

Presentatioen av presenten kan du ju göra i form av en rebus.

Min man fick en rebus i 30-års present av sin bäste vän där lösningen avslöjade att han ska få träffar vargar i kolmården. Det var en klurig idé tyckte jag

• joojoo

Rebus ja det kunde vara kul. Det har jag aldrig sett innan. Tack!

• joojoo

Det kommer att bli så här.

En ledtråd som leder till en annan och där hon till sist hittar sitt paket. Det innehåller 59 paketer till.

I en del av dessa finns ledtrådar som ska leda henne fram till presenten, som blev en digital fotoram. Vi har redan fixat inställnignar och laddat minnet med bilder så när hon kommer på det är det bara att ta fram den och starta. Sladden och minnet kommer att vara två av ledtrådarna.

Jag hoppas att hon kommer att uppskatta det.

• Piamia

Inte en kul idé med 60 av något men vi köpte en himla trevlig 60årspresent till min svärmor. Hon får skriva en bok om sig själv och när den är klar får hon den tryckt och inbunden. Man skriver på nätet och laddar upp bilder. Hon tycker det är jättekul och jag har sett en del av det hon gjort och det blir fint, även om hon inte är så bra på datorer. Vi köpte en presentask så blir det en riktig present att ge bort. Finns på www.tillminabarnbarn.se

• kottelin
    Dixie skrev 2017-02-02 23:06:21 följande:
    Tråden är från 2009.... de har nog hittat present....
    De kanske börjat knåpa på 70-årspresenter redan. Skrattande
    Ja, typ så...
Svar på tråden Rolig 60 års present! Alla fiffiga, hjälp!