• myran82

Kan man se betalningshistorik på swedbank´s internetbank?

Satt och pratade med killen nyss och han hade fått en känsla av att han hade glömt att betala en räkning. Jag sa att han skulle kolla under "betalningshistorik" om den var betald denna eller kanske förra månaden. Men han sa att det inte gick!
    Om det går, hur hittar man dit och heter det kanske någon annat hos den banken?

Jag har nordea och det är jättelätt att se sina betala räkningar under betalningshistorik.

• Svar på tråden Kan man se betalningshistorik på swedbank´s internetbank?
  • xenaa

Klart de går, det är ju den sidan man får upp om man klickar på hur mkt man har på sitt konto.
    SÅ får man upp vad det är som dragits av kortet och vad som har betalats. Man kan se ett helt år tillbaka.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Bettanspettan

Du måste logga in med dosan, gå till kontohändelser-historiska så ska du kunna söka på både summa eller kontonr osv...

• Nyfiken gul

japp, det går utmärkt om man loggar in sig med dosan. Har själv swedbank.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • myran82

Så det finns inget annat ställe att se det på än konoutdraget? Där samlas ju alla kortköp och uttag så det kan väl vara svårt att se vad som är vad?

Jag har ingen aning eftersom jag aldrig har varit i närheten av swedbank´s internettjänst *hehe*
    Han är inte här så jag kan inte kolla heller men tänkte att jag kanske kunde förklara för honom på ett lätt sätt.

Annars får han helt enkelt ta med sig dosan hit senare så får jag kika runt lite (lite mer kunnig på att hitta saker, han ger upp direkt och blir bara sur om det inte funkar på en gång)

• myran82

Just det, en sak till.

Kan man logga in utan dosa också? Ibland när han inte vet om tex lönen har kommit in & han är här hos mig åker han alltid ner till bankomaten.

Jag kan logga in mer hjälp av mitt personnummer och en personlig kod för att titta på kontoutdrag och göra överförringar mellan mina egna konton. Jättesmidigt =)

• Nyfiken gul
    myran82 skrev 2009-01-13 12:56:35 följande:
    Så det finns inget annat ställe att se det på än konoutdraget? Där samlas ju alla kortköp och uttag så det kan väl vara svårt att se vad som är vad? Jag har ingen aning eftersom jag aldrig har varit i närheten av swedbank´s internettjänst *hehe*Han är inte här så jag kan inte kolla heller men tänkte att jag kanske kunde förklara för honom på ett lätt sätt. Annars får han helt enkelt ta med sig dosan hit senare så får jag kika runt lite (lite mer kunnig på att hitta saker, han ger upp direkt och blir bara sur om det inte funkar på en gång)
    om han vet när räkningen ska vara betald är det lätt att gå tillbaka i tiden och leta upp rätt datum. om han knapprar in sina räkningar själv så syns det ju vad han har betalat via internetbanken.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • myran82

Okej.

Om jag loggar in med min dosa i nordea så kan jag se under betalningshistorik när räkningarna är betalda. Väljer om jag vill se alla, senaste 30 dagarna osv. Smidigt.

Har haft funderingar på att byta bank, men swedbank´s internettjänst verkar bökig.

Svar på tråden Kan man se betalningshistorik på swedbank´s internetbank?