• tessiii

Nidblödning vid BIM?

Hej!

Kan man få en nidblödning dagen innan BIM? Att det inte är mens som är på väg, utan att man är gravid.
    Eller kommer dom bara nån vecka innan BIM?

• Svar på tråden Nidblödning vid BIM?
  • Anglatuss

En nidblödning kommer upp till 7-10 dagar efter ÄL
    Man kan blödda lite, inte så många de händer för då ägget fäster i livmodern!

• lillasnide

JAg brukar ha jätte kraftig blödning, hade bim den 5. nu har jag blödning men inte så jätte mycket som jag brukar. kan det vara en nidblödning? Jag har hört att dom bara är små... VAd tycker ni ska jag vänta med att testa mej å se om det kommer mera mens?

• tessiii

Jag väntar.. hoppas ju det kan vara något annat eftersom min symptom inte är alls som vid mens.
    Min har inte kommit igång än iaf, och nu är det Bim dag. Den är mer bara så det kommer då och då, och väldigt ljust. Men den kommer säkert igång nu senare idag.

• gyro

man kan ju ha mens fast man är gravid.. däremot nidblödning kan man ha 5-10 dagar efter äl sen beror det ju på hur många dagar man har mellan äl och mens förstås..

• tessiii

Puffar uppp..

Fick min mens i lördags, först bara ljusbruna flytningar. Dessa övergick i lite mera rosa rött. Sedan har det varit lite tjockt rött, inte klumpar med stränger. Inte vanlig mens alltså. I vanliga fall måste jag byta tampong ofta, men nu har jag ine ens behövt ha någon.
    Söndags kväll slutade det och det har bara kommit lite små flytningar som är ljusrosa inatt (jobbar natt).
    Jag har annars mens i 6-7 dagar.

Vi försöker inte att få barn, men har avbrutet sex och denna månad har det varit MKT mer än vanligt.
    Kan det vara jag som tänker på det för mkt och därför blir mensen konstig?

• gyro

jag vet inte min mens var konstig denna månaden.. jag har vanligtvis mängder av mens i 5 dagar som syndafloden blöder igenom bindor efter bindor..
    har nu blött 1 binda/dag i 3 dagar..

testa dig om en vecka ifall du skulle ha senare mens än du tror.. kankse var nidblödning för dig iaf..

• tessiii

Mm
    Jag räknade på 30 dar, och det var den dagen (lördags) det började nu.

Men ibland har jag 34 dagar, men då borde ju ÄL vara senare än jag trodde och då hade vi inte sex...

Men om den bara slutar nu, hur ska jag veta om jag ska testa? Jag menar jag fick det ju på Bim så man tänker ju det var mens. Vill ju inte testa i onödan för vi försöker ju inte ens bli med barn. Känns nojjigt =)
    Men det finns ju dom som har mens och ändå är gravida och kommer på det flera månader efteråt?

Jag har mått illa i flera månader men haft mens som vanligt. Jag är också väldigt liten så det borde ju ha märkts om det var något sånt.

Sitter här med jättemensvärk men inget kommer.... hmm....

• gyro

vänta 1 månad och kolla om mensen beter sig underligt då oxå om du inte vill testa i onödan..?

• tessiii

Ska nog testa idag det har fortfarande inte kommit mer. Det är helt tomt nu.
    Mensen kan väl inte jävlas så här bara för man tänker på det? Är det mens så är det ju, då måste ju allt ut.

Kan det varit ett väldigt tidigt missfall?

• blip

det är möjligt att nidblöningen kommer i samband med bim,
    eftersom nidblödningen kan dröja sig kvar i livmodern av olika
    anledningar... och då brukar den ju även bli mörkare i färgen, brunaktig...

men detta är nog inte det vanlgiaste..

• gyro

tessii
    om det var nidblödning så ska du nog vänta några dagar till innan du testar..

jag har blött mycket vid mina tidiga missfall så det tror jag inte..

• tessiii

Ok ska jag vänta...
    Känns konstigt att testa pga att jag fick något mens liknande på Bim, ändå känner jag i hela kroppen att det inte stämmer.

Varför inte testa idag? De har inte blödit sen igår alls. Om jag får minsta utslag får jag väl gå till barnmorskan.

Funderade på, kan de se om man haft ett tidigt missfall?

• gyro

tessiii
    för om det var nidblödning så kanske inte kroppen hunnit producera tillräckligt med hcg än..

om det var ett tidigt mf kan du testa pos även när du slutat blöda..

• tessiii

Tycker ni jag är helt knäpp som funderar på att testa, när vi inte försöker, utan bara kör avbrutet?

Känns som om det är jag som bara inbillar mig och framkallar allt...

• snartsnartkanske

tessiii: du skriver att "Sedan har det varit lite tjockt rött, inte klumpar med stränger. Inte vanlig mens alltså. " så där lite tjockt rött med stränger är min mens i början varje månad, det är för att den hinner levras lite på väg ut har jag förstått ...

• tessiii

Testade nu, kunde inte hålla mig. Negativt. Det var dumt gjort för om det inte kommer mer mens kommer jag ändå testa igen för att vara säker.

• tessiii

Nu börjar jag tro det faktiskt var jag som styrde lite.
    Efter att jag testat, så kommer det nu lite blod igen, lite tjockare men blod. Och då har det varit helt tomt i trosorna i 1 dygn nu innan.
    Ja kroppen lär man aldrig förstå sig på, men nu tror jag på att det är vanlig mens.

Svar på tråden Nidblödning vid BIM?