• Titan

3-åringen är röd under snoppen och även röd på förhuden....

...är det någon som vet vad det kan tänkas vara?kan det vara svamp?Hur åtgärdar man det isåfall?Han klagar inte så mycket över det utan uppmärksammar det endast när vi pratar om det.

• Svar på tråden 3-åringen är röd under snoppen och även röd på förhuden....
  • Nicci

det kan vara balanit då ska du ta en spruta med vatten och spruta på förhuden och sen försöka dra till baka förhuden lite
    min pojk har haft det 2 ggr första gången kom det ngt vitt illa luktande andra gången inget

• santanas

Sonen blev sån när hanvar ca 9-10 månader och då var snoppen svullen dessutom. Eftersom man inte kan göra så mycket på dessa små så tvättade vi noggrant och följde upp det, bytte blöjor ofta och det gick tillbaks av sig självt.

• skuttskutt81

min stora son hade så mycket, när vi var till läkaren fick vi salva, sen var vi även in och sprukade rent med sterilt vatten (med en modell jättestor medicin spruta, det älskade sonen hahaaa) Men det fortsatte komma tillbaka ofta, så vi fick en salva som gjorde att förhuden vidgades, så vi kunde tvätta rent bättre. Han hade väldigt trång förhud, och efter det så blev det jätte mycket bättre!

• MrsMia

Kanske räcker det med zinksalva, kan ju bara vara lite blöjirritation..? Prova med det först, vet jag!

Svar på tråden 3-åringen är röd under snoppen och även röd på förhuden....