• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vid vilken ålder börjde ditt barn se på tv?
  • lunkentuss

hon började vilja se själv på tv, intressera sig för det som var på när hon var runt 1.5 år. Då började teletubbies o barnprogram o djurprogram va kul :)

• missteddy

han var omkring 2,5 år när han kunde sitta kvar framför tv. titigare skulle den vara på men efter fem min blev han less

• Ellen Dellen

Min son var ca 2 år drygt. Nu är han 3 år och väldigt glad i TVn men han får aldrig titta mer än 1-1,5 timme och precis som H.L rekommenderar har vi aldrig tvn på om vi inte tittar. Han tittar bara på Bamse/Laban/molly Mus och ibland Bolibompa. Jag tycker ändå det blir för mycket och funderar på att införa en tvfri dag, för HELA familjen!

• Sennaboo

Vi satte sonen framför tvn när han var 18 mån. Då klarade han kanske 5 min innan han tröttnade. Nu är han 2½ år och nu tittar han ca 15-30 min på tv varje kväll. Vi har aldrig på tvn under dagen och sitter alltid med honom på kvällen när han tittar. Det är mysigt. Tycker det ska bli kul när han är gammal nog så man kan sitta och titta på Disneyfilmerna ihop.

• Sencha

Började bli intresserad vid 3-3,5 år. Innan dess brydde han sig bara om det var levande musik (som spelades på instrument) eller friidrott

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • Tant Green

Runt 1,5 år började hon bli intresserad, men vi hade den på tidigare.

• buffybus

vet inte han e 11 mån nu o bryr sig verkligen inte om tvn iallafall. dock när han va bebis så va han jätte nyfiken på tvn..

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Jenny26

Redan som bebis sitande i babysitter etc, Hon fyller 2år nu i januari och pratar lika bra som en 3åring

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Jennjen

Första barnet var runt 2½-3år innan han kollade på tv, han var inte intresserad. Lillebror har ju kommit i kontakt med barnprogram iomed att storebror tittar, men han tittar inte aktivt mer äb 10minuter innan han tröttnar (blir 2år i april)

• ängelfrånhelvetet

Hon kollade på tv redan som bebis i babysittern. då älskade hon att kolla på ishockey, men när hon var runt 5-6 månader, så blev hon ointresserad, och är än idag (2 år) inte speciellt förtjust i tvn. kan vara något enstaka program då och då, men blir inte mer än 5-10 minuter om dan.

Svar på tråden vid vilken ålder börjde ditt barn se på tv?