Gizzie skrev 2009-01-17 12:20:15 följande:
Dom har ju ganska mycket olika regler om vad man får göra och vad man inte får göra. En flicka ska tex inte klippa sig kort, man ska kalla gaffeln för ett annat ord på romska, man ska inte gå på toaletten ifall du har nån gäst som är gammal, har du gett oralsex åt en kille ska du inte äta vid mat bordet, och man får absolut inte vara i underkläderna i bilen mm.. Det är vad jag har hört men sen vet jag inte vad som stämmer.. Men jag tycker att finska romer är väldigt varma männsikor. Man blir väldigt fint bemött som gäst hos dom. Och alltid ska kvinnan laga ordentligt med mat när de kommer gäster och ditt hus ska vara öppen till alla besökare. Sen vet jag att många romer som vill gifta sig rymmer iväg ett tag för att sen komma tillbaka. För då vet alla att mannen har tagit hennes oskuld så då tillhör hon honom. Min älsta kusin rymde med en man hit till sverige men hennes pappa kom efter och hämtade hem henne för han tycke inte om pojkens familj. Ocg gav stryk både till sin dotter och mannen. Och sen tar ofta mannen barnen och ger dom till sin mamma som ska uppfostra barnen, men de beror på så klart ifall mannen kanske inte ens tänker på de viset..
Hmm lite pinsamt att om du haft oralsex behöva bausunera ut det för alla genom att inte sitta med vid matbordet

Hur länge gäller det sen 24 timmar eller för resten av livet??
Varför måste man kalla gaffeln något annat (fattar inte riktigt)??
Och i underkläderna i bilen fattar jag inte heller riktigt... jag menar man sitter väl som Romani Beauty säger i endast underkläderna i bilen

Fast ok gör ju att om man bara har det på sig så måste man sitta naken då istället

hehe