Romer
Hej
tycker det också är mycket intressant läsning om den romerska kulturen.
Har hört att ni har en egen sk Domstol. eller vad ska man säga högt råd. Där ni tar upp tex om har gjort något mot någon.
Stämmer detta?
Hej
tycker det också är mycket intressant läsning om den romerska kulturen.
Har hört att ni har en egen sk Domstol. eller vad ska man säga högt råd. Där ni tar upp tex om har gjort något mot någon.
Stämmer detta?
hej
jag undrar är det så att den först födde sonen alltid gifter sig med en först födde dottern i en annan familj eller är detta myt!!!
Hej
Väldigt intressant tråd. Har lärt mig en del. jag undrar lite om det här med. Att man inte får gå förbi en man om han sitter i soffan. Gäller detta den egna familjen, eller även vänner?
Hej
Tycker att många har väldigt mycket fördomar om andra människor. Tänkte om den här flickan som steg på och spela dragspel. Vad härligt att hon våga för det hade inte jag gjort. "Tänk att gå in och se alla dessa positiva glada människor som sitter där. på tåget eller bussen". Alla ser så tråkiga ut. Det behövs lite stämmning och glad musik piggar upp.
Jag åkte med en busschafför som sa i högtalaren. oh vad ni ser glada och positiva ut. har ni sålt smöret och tappat pengarna. Nä sa han nu sjunger vi lite. och då börja alla titta på varandra. vad gör han prinicip. Men efter ett tag lite trögstartat i början så börja nästan hela bussen att sjunga och skratta till. Och många sa sedan det var nog den trevligaste bussresan de hade gjort. Tänk vad lite det behövs.
Hej
Ikväll på kunskapskanalen var där ett tv inslag om romer och historia bakom det höll på i 2 timmar. Intervjuer och korta film inslag, mm. Det var mycket intressant, vet ej om det går i repris.
ville bara informera.