Romer
Så uppfattade jag de iaf.
Förövrigt håller jag med de andra. Detta har varit en otroligt intressant, informativ och trevlig tråd, de e tråkigt om någon måste komma in och göra den negativ.
Ja och de var ju de som sågs som fel. att man drar parallelen zigenare = dålig människa = göra slut.
Börja med att läsa tråden från start. Jag har iaf lärt mej otroligt mycke även om jag inte kan säga att jag hade några direkt negativa tankar från början.
Men herregud du måste ju se att de är så de ser ut när du uttrycker dej på de viset?
Om din mamma tyckte om denna man (ja jag förstog oxå att de var massa aspekter som gjorde att ni inte tycker om honom, men jag antar att din mamma gillade honom iaf) och sen "får veta" att han är zigenare och därför gör slut. De är väl precis samma sak som att säga att alla zigernare är dåliga människor? Varför skulle man annars gör slut med någon man tycker om för att man får veta detta?
Går lite OT nu kanske. Men de gör mej väldigt irriterad, även om jag inte har någon som helst koppling till romer. De är väl bättre att lämna tråden om de ska vara så, så de slipper bli en så tråkig, negativ tråd som alla andra. Jag vill gärna få lära mej lite mer i en positiv ton.