Inlägg från: polizoni |Visa alla inlägg
  • polizoni

Romer

JO det där med att zigenare firar allt stämmer bra in på min mans släkt haha... de är blandat serbiska o kosovo zigenare...firar kristna, vissa muslimska högtider, och romska högtider..man blir förvirrad ibland... det blir oftast mycket mat o sprit haha

• polizoni

Hej ville berätta en en rolig nyhet :) ( off the subject men endå) Jag fyllde år för någon dag sedan, och då bjöd vi in alla mina släktingar och alla min mans släktingar, för första gången!!! Jag hade ont i magen kvällen innan... Tänkte nu kommer alla sitta på varsin sida om rummet :( men neeej det blev fullt liv o mingel och alla bytade telefonnummer. Vi dansade åt o drack hade en toppen kväll... :) Alla var nog ganska spända på hur det skulle gå, ingen av hans familj umgås ju med svenskar och ingen av min familj umgås med zigenare...
    Ville bara säga det för jag blev så glad :D:D

• polizoni

Jag försökte ändra mig och anpassa mig i början, men de snackade endå skit om mig. Så jag sket i det. Jag valde honom, men han valde också mig, varför ska jag gå och kämpa för folk som jag endå inte duger åt hur mycket jag än försöker.
    Hans familj är inte särskilt sträng, måste själv säga att jag är mycket noggrannare när det gäller tvätt o hem än vad de är. Men det har jag fått från mamma som är väldigt pedantisk :)
    Men de har en massa andra seder och bruk. Jag säger ofta vad jag tycker, och det passar sig absolut inte. Men hellre är jag ärlig och för diskussion än att jag ska sitta och spela teater.
    Många gånger har jag inte varit välkommen hemma hos dem, av olika anledning.. Tex Vi va hos Carro och hon hade inte kaffet klart när vi kom... Sen har det ljugit ihop olika saker om mig som inte ens var sant, bara för att de ville förstöra. Hans kusiner har ringt och terroirserat mig och hotat mig...
    Vad de än har sagt eller gjort mot mig, har de alltid varit välkommana, tänker inte visa sådana sidor för sån e jag minsann inte... Fått höra blandannat hoppas detta barnet inte föds flera gånger, de har svurit otur över oss och att vi aldrig ska ha d bra eller lyckas med något m.m. Det finns så många exempel att jag inte kan räkna på fingrar och tår!!

• polizoni

Det är så himla tråkigt när det blir så, jag var tyst i början. Jag städe också hemma hos dom hela tiden. Tills en dag när jag fick spel... Nu tänker jag inte vara tyst mer, dom är så duktiga på att prata illa och nerverdera andra men dom tittar inte på sig själva. Så det har jag sagt också. Nu när det letar fru till hans bror, har dom jätte mycket krav, då sa jag också ärligt, att det är totalt orimligt att de håller på så med tanke på hur det själva är... Även om hans bror är en bra kille, så tittar man ju faktiskt jätte mycket på familjen.
    De pratas ofta hur man ska hjälpa varandra "för så gör vi"... Men när jag var höggravid och vi flyttade till en ny lägenhet, och det var jätte smutsigt så stod jag själv med allting och ingen kom. Jag är inte heller den typen som ber eller vill att nån ska hjälpa mig, men iaf, frågan är fri.
    Allt har gått i perioder, men det faller oftast tillbaka till samma mönster...
    Som du sa det är inte heller alltid lätt för andra zigenska svärdöttrar, och det har jag också märkt för vissa av hans släkts fruar...

• polizoni

Vi har varit tillsammans i 3år och det har varit fram och tillbaka hela tiden, det är lixom inte så att de tyckte illa om mig och sen tyckte om mig. Utan det tyckte allt va OK tills han berättade för dem att det var allvar, sen har d varit framotillbaka. Ibland säger de att de inte har nått emot mig, men endå motarbetar dom mig hela tiden... Lite skitzo aktigt. Ja alltså de gillar mig nog inte för att jag inte e zigenare och för attt de inte varit delaktiga i hans val av fru... På kant har jag hållt mig, men då säger de att jag inte låter dem träffa deras barnbarn... Men samtidigt nu är hon född och endå diskuterar dom abort om henne...:S:S:S Fattar ingenting. Jag tror inte de är riktigt friska och mår som de ska.
    Men ALLA är INTE så i hans släkt, det är mest hans föräldrar och vissa kusiner. Men det påverkar även vårat förhållande och det är tråkigt, även om han inte håller med sin familj i allt de gör så är han fortfarande i mitten och familjen är viktig...

• polizoni

Tröttsamt haha man blir aldrig nöjd. Så fort man får lite vill man ha mer... Människans natur? Neej nu ska jag ut och provåka vår nya bil, får vila lite från datan, har suttit här hela dagen!!!

• polizoni

Haha usch det med jacka, jag haaataaar när någon kommer hem till en utan att hänga av sig jackan innan de går in...

Svar på tråden Romer