Inlägg från: danitra |Visa alla inlägg
  • danitra

Romer

romani beauty skrev 2009-03-29 03:31:42 följande:
    det är inte ok. Jag accepterar det inte. Det vet han. Jag har lämnat en man redan för att han slog mig.
    romani beauty skrev 2009-03-29 03:15:08 följande:
    japp
    romani beauty skrev 2009-03-29 03:06:14 följande:
    nej det tror jag inte
    Jag tror du är rätt klok.
    Ingen av oss icke-romer skulle kunna säga något annat än "jag TROR inte att han kommer slå mig". Jag tror verkligen inte att han kommer slå mig, men jag omöjligt veta. Precis som du beskriver.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:36:16 följande:
    Jo, jag VET med all säkerhet att min sambo inte skulle slå mig om jag råkade tvätta på nåt fel sätt...
    Nej, men kanske av någon annan anledning. Mer logisk för er kultur.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:42:03 följande:
    Nej, det finns inget han skulle slå mig över..Möjligtvis om jag mördade vårt barn eller nåt Skulle aldrig leva med en man om jag trodde det fanns ens en avlägsen möjlighet att han kunde tänkas slå på mig.
    Jag tror inte man kan säga så, hur säker man än känner sig.
    Jag tror verkligen inte att min man skulle slå mig eller mitt barn. Men jag vore en idiot om jag påstod mig vara säker på det.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:46:37 följande:
    Min skulle gå därifrån, sen skulle jag väl aldrig varken se eller höra från han igen... romani beauty skrev 2009-03-29 03:45:29 följande:
    Och min skulle bli sårad men komma över det. Tror jag.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:47:43 följande:
    Jag är ingen idiot och JO man kan visst säga så för jag skulle aldrig leva tillsammans med nån som kanske kunde slå mig...never ever..
    Men du kan ju inte veta det nu. Du kan omöjligt veta att han aldrig kommer slå dig.
  • danitra
    romani beauty skrev 2009-03-29 03:47:25 följande:
    mmm men det brukar vara så..om en romsk kvinna är otrogen så slår man henne o klipper av henne håret
    Hur känner du inför det?
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:49:45 följande:
    Jodå..Jag väljer mina män med extrem omsorg...Och om han skulle vara typen som slår skulle han nog redan gjort det, för jag är inte lätt att leva med...haha.
    Jag kan förstå att du är övertygad. Jag är också rätt säker att min man aldrig kommer slå mig. Men jag är inte  helt säker - och det kan inte du heller vara. Man kan aldrig veta helt säkert vad en människa kan eller inte kan göra.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:53:35 följande:
    Jag fattar vad du försöker säga..jaja..Men i detta fall så VET jag..tro det eller ej :)
    Jag tror det ej.
    Däremot tror jag att du kommer få rätt, och jag hoppas att du får rätt. Men jag anser likväl inte att du kan vara 100% säker.
  • danitra
    romani beauty skrev 2009-03-29 03:51:50 följande:
    jag tycker det är skit. Jag gillar det inte. Jag är inte nån som skulle vra otrogen iofs, men jag tycker det är skit för många män är inte trogna ett dugg.
    Hur känns det att leva i en kultur som du tycker har fel värderingar?
  • danitra
    romani beauty skrev 2009-03-29 03:57:42 följande:
    i det stora hela så tycker jag ju inte det, men nog är vi en hel del romska kvinnor som kämpar för bättre villkor. Jag har gjort mitt uppror som ung och gått tillbaka till min kultur och acepterat..men visst finns det sånt som jag vill förändra
    Jag hoppas att ni lyckas!
    Jag tycker det är bra med olika kulturer, dom skapar samhörighet och variation i samhället. Men dom ska inte vara destruktiva och dom behöver inte vara det heller.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:58:34 följande:
    Ja du har sagt det ett antal ggr nu... Lik förbaskat VET jag :)
    Och vi får väl enas om att vara oense.
Svar på tråden Romer