Inlägg från: Hemligalåda |Visa alla inlägg
  • Hemligalåda

Romer

romani beauty skrev 2009-03-30 19:02:33 följande:

jag tycker väl du verkar jobba rätt bra. Tyvärr så jobbar du väl i motvind..många många zigenare förutsäter att folk inte gillar en redan innan och man kan va lite avvaktande eller upplevas som sur..eller så är man välidgt övekänslig och reagerar på kanske inte illa menade kommentarer. Själv så jobbar jag också inom vården och känner mig mer hemma i den miljön därav..men jag tillhör den "misstänksamma" sorten..jag försöker alltid vara snäll o trevlig men söker omedvetet efter tecken på motvilja hos icke-romer..tyvärr. Och ofta så bekräftas det också. Men sjukvårdspersnal är inte de värsta att ha att göra med. Väktare, polis, soc mm har mycket mycket mer negativa attityder och man blir nästan alltid illa behandlad.
    Du kanske söker för mycket och därför blir illa behandlad?
  • Hemligalåda

romani beauty skrev 2009-03-30 20:05:55 följande:

ibland kan det väl hända..personen kanske bara har en dålig dag o jag tolkar det personligt. I andra fall, nej. T.ex så har det t.om. blivit nån slags "sport" bland oss att gå in på ICA maxi och räkna hur lång tid det tar innan väktaren går efter oss. Om det inte är personligt så måste då han ha dåliga dagar jämt.
    Förväntar man att någon ska behandla en illa hela tiden så kommer de tillslut att göra det...
  • Hemligalåda

romani beauty skrev 2009-03-30 20:08:13 följande:

eller så har förväntningarna uppkommit efter att man blivit illa behandlad alldeles för många gånger. Jag är ju inte nyfödd.
    och det går runt runt =)
  • Hemligalåda
    lokisse skrev 2009-03-30 20:11:09 följande:
    nja inte okända pa gatan direkt... om man altid utgar fran att man blir daligt behandlad av sian vänner trötnar kanske pa en men inte okända mäniskor....
    Jo då det är inga problem, har du aldrig känt av signaler från t ex butikspersonal?
Svar på tråden Romer