Inlägg från: Queen70 |Visa alla inlägg
  • Queen70

Romer

Känns det inte läskigt att leva tillsammans med nån som man inte är säker på om han skulle kunna SLÅ en??

romani beauty skrev 2009-03-29 03:15:08 följande:

japp
  • Queen70

Det är fruktansvärt att det låter på dig som om det är ok....

romani beauty skrev 2009-03-29 03:24:54 följande:

nej. det är så det är. Min man är väldigt snäll. Men nog har jag blivit slagen i mitt liv, av min pappa o min bror t.ex. Jag är inte rädd för det.
  • Queen70

Helt obegripligt hur nån år 2009 kan ta sig rätten att ge sig på en annan människa fysiskt, särskilt om det är nån man påstår sig älska...så hemskt...

• Queen70

BRA

romani beauty skrev 2009-03-29 03:31:42 följande:

det är inte ok. Jag accepterar det inte. Det vet han. Jag har lämnat en man redan för att han slog mig.
  • Queen70

Hur ska man komma till rätta med det då? Finns det människor inom gruppen som jobbar med såna attityder??

romani beauty skrev 2009-03-29 03:33:29 följande:

men jag skulle ljuga om jag sa att det inte förekommer mycke misshandel bland romer, tyvärr
  • Queen70

Jo, jag VET med all säkerhet att min sambo inte skulle slå mig om jag råkade tvätta på nåt fel sätt...

• Queen70

Nej, det finns inget han skulle slå mig över..Möjligtvis om jag mördade vårt barn eller nåt

Skulle aldrig leva med en man om jag trodde det fanns ens en avlägsen möjlighet att han kunde tänkas slå på mig.

danitra skrev 2009-03-29 03:38:32 följande:
    Nej, men kanske av någon annan anledning. Mer logisk för er kultur.
  • Queen70

Jaja..Men att SLÅ??
    Min sambo skulle inte slå mig om jag så knullade hans bästa kompis på öppen gata och på så vis skämde ut både honom och mig själv.

romani beauty skrev 2009-03-29 03:40:54 följande:

saken är den att om jag orenar min man o andra vet det som vi umgås med så kan han få problem i umgänget med andra
  • Queen70

Grejjen är ju den att ALLA som misshandlar anser att de har ett legitimt skäl att göra detta. Frun har på olika sätt TVINGAT honom till att slå genom sitt eget beteende. Det hör till sakens natur. Sanningen är naturligtvis att ingen har rätt att bära hand på nån annan oavsett vad de nu kan ha gjort eller sagt för fel...

• Queen70

Min skulle gå därifrån, sen skulle jag väl aldrig varken se eller höra från han igen...

romani beauty skrev 2009-03-29 03:45:29 följande:

det skulle nog min göra faktiskt. Helt ärligt.
Svar på tråden Romer