• ananda74

Hjälp mig med tips på BRA förskola i Malmö!

Jag letar efter en bra förskola till min lilla i Malmö. Kan nån tipsa mig om en riktigt bra förskola som jag kan söka mig till? Inriktning och lite allmänt om den?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hjälp mig med tips på BRA förskola i Malmö!
  • ananda74

Ja det var inte meningen att posta samma fråga 2ggr men det hade varit kul att få lite tips

Jag har kollat upp förskolorna i min stadsdel (södra innerstan) och de verkar urdåliga, men man vet ju inte. nån som har tips?

• pompes pappa

Min son ska börja på ett föräldrakooperativ i södra innerstaden, som heter Spaden. De bedriver genuspedagogik. Ska vara södra innerstadens bästa! (vad jag hört) sen har Klara Förskola bra rykte, jag har även vänner som har barn på Äpplets förskola som är väldigt nöjda

• ananda74

pompes pappa skrev 2009-01-13 23:04:38 följande:

Min son ska börja på ett föräldrakooperativ i södra innerstaden, som heter Spaden. De bedriver genuspedagogik. Ska vara södra innerstadens bästa! (vad jag hört) sen har Klara Förskola bra rykte, jag har även vänner som har barn på Äpplets förskola som är väldigt nöjda
    ja äpplet har jag hört talas om, det verkar vara bra men ligger lite trist till bara. rena gangsterområdet.
  • Lincon

Storkens Förskola tycker jag är super!!

• ananda74

Lincon skrev 2009-01-14 14:24:13 följande:

Storkens Förskola tycker jag är super!!
    var ligger den o varför är den bra?
  • fruganL

Jag var på arbetsintervju på Lugnets förskola och fick ett så sjukt dåligt intryck att jag absolut inte vill jobba där. Jag skulle heller inte vilja ha mina barn där. Jag säger inte att de ÄR dåliga, men jag fick ett hemskt illa intryck i alla fall.

• ommseif

Har mina på Södra Sommarstadens förskola, och tycker inte jag kunde hittat bättre. De har väl ingen speciell inriktning, men som alla förskolor har de olika tema som de jobbar med och följer upp varje barn.
    Det är ju en ganska stor förskola, 12 avdelningar men det känns inte av, det är låghus och varje gård är det bara 2 avdelningar som delar på.
    Diggar speciellt min äldres avdelning, gården är jättefin, kuperad o lummig på sommaren känns inte alls som att man är mitt i stan. Dessutom ligger den precis bredvid pildammsparken så de brukar vara där lite nu o då.

• ananda74

ommseif skrev 2009-01-14 18:25:28 följande:

Har mina på Södra Sommarstadens förskola, och tycker inte jag kunde hittat bättre. De har väl ingen speciell inriktning, men som alla förskolor har de olika tema som de jobbar med och följer upp varje barn. Det är ju en ganska stor förskola, 12 avdelningar men det känns inte av, det är låghus och varje gård är det bara 2 avdelningar som delar på. Diggar speciellt min äldres avdelning, gården är jättefin, kuperad o lummig på sommaren känns inte alls som att man är mitt i stan. Dessutom ligger den precis bredvid pildammsparken så de brukar vara där lite nu o då.
    det låter ju jättebra. det är inte den som är i p-parken, nåt ur och skur dagis? är det hög omsättning på personal med en massa tim-vikare etc eller verkar det lugnt?
  • ananda74

ommseif skrev 2009-01-14 18:25:28 följande:

Har mina på Södra Sommarstadens förskola, och tycker inte jag kunde hittat bättre. De har väl ingen speciell inriktning, men som alla förskolor har de olika tema som de jobbar med och följer upp varje barn. Det är ju en ganska stor förskola, 12 avdelningar men det känns inte av, det är låghus och varje gård är det bara 2 avdelningar som delar på. Diggar speciellt min äldres avdelning, gården är jättefin, kuperad o lummig på sommaren känns inte alls som att man är mitt i stan. Dessutom ligger den precis bredvid pildammsparken så de brukar vara där lite nu o då.
    är det en massa pyssel också eller är de bara ute?

kollade upp det nu på nätet och det låter ju himla fint.
Svar på tråden Hjälp mig med tips på BRA förskola i Malmö!