• gullsvans

Finns det nog om anmält sin tonåring till soc

Har en dotter på 15 år som gör vårat liv till ett helvete, fick nog igår faktiskt. Hon bara gapar skriker åt oss alla här hemma och då inte bara oss vuxna utan även till småsyskon och storasyskon, vi är idioter, äckliga, perversa,duma i huvudet och det är vårat fel att man måste gå i skolan, vårat fel att hon inga kompisar har,jag har skaffat henne och hennes syskon för att jag inte kan få något jobb för det är ju det ända sättet att få in pengar för min del, alltså detta är en kort och snäll variant på vad och hon häver ur sig. Hennes pappa bor i Gbg och jag pratarde med han igår och det är likadnt där, gör man inte som hon vill så kan man dra åt skogen och lite längre. Vi får och framför allt min sambo får stå ut med mycket och hennes småsyskon,14 och 9 år dom får ta emot slag, fruktansvärda anklagelser och bli kallade allt mellan himmel och jord. Att få henne till BUP ja då får jag få någon som först drogar henne för dit vill hon inte( hon är inskriven där pga hennes ADHD. Efter igår så känner jag att jag inte har någon ork att ta hand om henne, pappan och hans sambo sa TILL OSS vill hon inte, så han sa rätt ut.Ring soc i morgon jag står till 100% bakom det för något måste göras. Finns det någon här som har erfarenhet av detta här eller ska man bara ge UPP?

• Svar på tråden Finns det nog om anmält sin tonåring till soc
  • Missimo84

Jag har inte anmält mitt barn till soc, (Han är bara 7 månader), däremot så anmälde mina föräldrar mig till soc när jag var 14. Så jag har ju lite erfarenhet åt andra hållet, om det är något du undrar över.

• Diwa
    gullsvans skrev 2009-01-14 08:23:45 följande:
    Har en dotter på 15 år som gör vårat liv till ett helvete, fick nog igår faktiskt. Hon bara gapar skriker åt oss alla här hemma och då inte bara oss vuxna utan även till småsyskon och storasyskon, vi är idioter, äckliga, perversa,duma i huvudet och det är vårat fel att man måste gå i skolan, vårat fel att hon inga kompisar har,jag har skaffat henne och hennes syskon för att jag inte kan få något jobb för det är ju det ända sättet att få in pengar för min del, alltså detta är en kort och snäll variant på vad och hon häver ur sig. Hennes pappa bor i Gbg och jag pratarde med han igår och det är likadnt där, gör man inte som hon vill så kan man dra åt skogen och lite längre. Vi får och framför allt min sambo får stå ut med mycket och hennes småsyskon,14 och 9 år dom får ta emot slag, fruktansvärda anklagelser och bli kallade allt mellan himmel och jord. Att få henne till BUP ja då får jag få någon som först drogar henne för dit vill hon inte( hon är inskriven där pga hennes ADHD. Efter igår så känner jag att jag inte har någon ork att ta hand om henne, pappan och hans sambo sa TILL OSS vill hon inte, så han sa rätt ut.Ring soc i morgon jag står till 100% bakom det för något måste göras. Finns det någon här som har erfarenhet av detta här eller ska man bara ge UPP?
    låter som "normal" tonårs tjej (allra helst med adhd problematik)

ring bup(ni är inskrivna där för adhd problematiken eller?)
    och socialen kan hjälpa till dels med artgrupp för tjejen och cope/avlastning/samtal för er vuxna
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Imox
    Missimo84 skrev 2009-01-14 08:33:36 följande:
    Jag har inte anmält mitt barn till soc, (Han är bara 7 månader), däremot så anmälde mina föräldrar mig till soc när jag var 14. Så jag har ju lite erfarenhet åt andra hållet, om det är något du undrar över.
    Samma här! fast jag var nog 13
  • gullsvans

Diwa. Hon skulle aldrig få för sig att gå till en pyskolog, hon är inskriven där för att få sin medicin(conserta) att träffa någon att prata med ALDRIG. Nä tycker inte att det ingår i hennes ADHD riktigt, hon har haft sin diagnos sedan hon var 5 år och visst så ställer ADHD med hormoner till det, fast man får inte gå till attack och slå sina syskon knuffa sin mamma och bitas. Hela världen är emot henne och vi är många vuxna runt henne som provar att få henne att förstå att hon faktiskt måste ta eget ansvar och inte bara skrika att vi inte ställer upp och väcke henne när hon vill, och när man då väcker henne så får man skit för det( ett av massor med ex)
    Igår anklaga hon sambo för att taffsa på henne när hon hoppar upp på hans rygg, för hon vill inte då att han ska hålla under hennes rumpa för det är äckligt och hon tycker då att han taffsar på henne, vi provade då säga att hon får sluta med att hoppa upp på hans rygg pga över detta, men NEJ det tänkte hon inte utan hon skulle fortsätta med det till han drog och aldrig mer kom tillbaka.

• gullsvans

Till er om blivit anmäla.
    Blev det värre eller bättre förstod ni varför, hur är det med kontakten till er föräldrar idag, har säker massor mer frågor.

• Missimo84
    Imox skrev 2009-01-14 08:43:23 följande:
    Samma här! fast jag var nog 13
    Oj, då var de ett år snabbare
  • Missimo84
    gullsvans skrev 2009-01-14 08:46:18 följande:
    Till er om blivit anmäla.Blev det värre eller bättre förstod ni varför, hur är det med kontakten till er föräldrar idag, har säker massor mer frågor.
    Från början, kände jag mig totalt förrådd, ansåg att det var de som behövde hjälp, och absolut unde ringa omständigheter jag.
    Det blev inte så bra just då mellan oss. JAg fick flytta till fosterfamilj, sen behandlngshem och sen vidare till stödboende.
    Nu vill jag inte skrämma upp dig, men efter detta så hatade jag inte ens mina föräldrar. Jag slutade bara upp att ens tycka något om dem. Vi pratade knappt under sju år.

Men i mitt fall så var det kanske inte bara jag som behövde hjälp utan också min mamma. Så det här e ju ite annorlunda.

I efterhand, så tror jag att det var en bra ide att koppla in soc. Dock var det e n dåligt ide att låta soc placera mig.

Idag har jag kontakt med mina föräldrar, jag försöker vara trevlig, min mamma är alldeles ifrån sig av lycka *suck*
    Men det gör jag för släktens skull och för mitt barns skull.
  • Diwa
    gullsvans skrev 2009-01-14 08:44:01 följande:
    Diwa. Hon skulle aldrig få för sig att gå till en pyskolog, hon är inskriven där för att få sin medicin(conserta) att träffa någon att prata med ALDRIG. Nä tycker inte att det ingår i hennes ADHD riktigt, hon har haft sin diagnos sedan hon var 5 år och visst så ställer ADHD med hormoner till det, fast man får inte gå till attack och slå sina syskon knuffa sin mamma och bitas. Hela världen är emot henne och vi är många vuxna runt henne som provar att få henne att förstå att hon faktiskt måste ta eget ansvar och inte bara skrika att vi inte ställer upp och väcke henne när hon vill, och när man då väcker henne så får man skit för det( ett av massor med ex)Igår anklaga hon sambo för att taffsa på henne när hon hoppar upp på hans rygg, för hon vill inte då att han ska hålla under hennes rumpa för det är äckligt och hon tycker då att han taffsar på henne, vi provade då säga att hon får sluta med att hoppa upp på hans rygg pga över detta, men NEJ det tänkte hon inte utan hon skulle fortsätta med det till han drog och aldrig mer kom tillbaka.
    mmm i know

vi hade en tydlig vändning vid 11 och nu är det som förgjort

jag vill dock inte gärna diskutera vår problematik öppet i ett forum eftersom jag vet att allt går att finna även om det skulle bli borttaget och på effell kan och kommer allt vändas emot dig
    men vi sitter ganska lika
    därför inboxade jag istället

Har du en föräldrakontakt på bup?
    vi fick en tidigt och det är grymt skönt med bolllplank
    Föräldraskap till npf barn är nåt heeeelt annat än det är till "vanliga" barn.
    Vi har kontakt till ett av våra barn och h*n hämtar barnet och sen gör de saker som att bowla, gå på mcdonalds, gå på affärer som mitt barn väljer osv
    de gör mao det mitt barn vill och då blir det annat än att bli inkörd i ett rum för att "prata"

bokstavsbarn är ju inte kända för att trivas i en sillasittande miljö där man ska berätta om så abstrakta saker som känslor och tankar, så det funkar bättre i en miljö där barnen har roligt (då kommer pratet naturligt) sen är prat inte det viktigaste utan kbt dvs att de mer handgripligt får lära sig reglerna i vår värld som i mångt och mkt skiljer sig från deras samt för att de ska se sin egen del i problemet.
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Imox
    gullsvans skrev 2009-01-14 08:46:18 följande:
    Till er om blivit anmäla.Blev det värre eller bättre förstod ni varför, hur är det med kontakten till er föräldrar idag, har säker massor mer frågor.
    först vart det mycket mycket värre., jag var aldrig i skolan drack jämt testade en hel del droger och slogs rymde hemmifrån mm nu när jag är 21 förstår man ju varför mamma gjorde som hon gjorde, men just då hatade jag henne för att hon inte "ville ha mig" längre. (jag hade heler inte velat haft en sån unge som mig just då)
    jag och mamma har inte så mycket kontakt men beror helt på andra saker än mitt onårs liv.
  • gullsvans

Ibland önskar jag att hon faktiskt var ute och festade å hade sig ist för detta, hade väl varit lättare för mig att ta tror jag, då jag själv var lite vild av mig. Men detta att man skyller allt på alla andra och inte ser sin del i det hela utan bor liksom i en egen värld dit ingen är välkommen och där bara jag är ensam härskare, den världen och dom tankarna förstår jag mig inte på, även om jag provar och provar. När hon var mindre så klarade jag av att hinna med vara före se när det var på G åt fel håll, men idag är jag en borttappad idiotisk hemsk mamma, och det är på ett sätt okej oxå för lite så ska det vara, men när syskon börjar må dåligt av hennes bettende och man inte längre kan nå fram VAD FINNS DÅ?

Svar på tråden Finns det nog om anmält sin tonåring till soc