• Anonym (pricken)

prickar/vårtor på blygdläpparna (VARNING intimt)

Ok, here we go hjälp mig spekulera. Jag vet att jag bara kan få svar hos läkaren, men är en fegis.....

Jag har fått hudfärgade vårtor typ på de yttre blygdläpparna. Det är liksom som om huden hr knottrat sig. De är inte vätskefyllda, de kliar inte, men om man pillar på dem verkar de bli fler. Jag behandlar dem med vanligt vårtmedel från apoteket, och en vanlig nagelfil, det verkar hjälpa, de blir vita och torkar ut, men det gör ONT att behandla dem så. Blir dessuto torr i underlivet av medlet. smörjer med Aloe vera efter att jag varit på toa.
    minafrågor:
    1: vad kan det vara?
    2: Finns det ngn bättre behandling tror ni?
    3: Andra reflektioner?

• Svar på tråden prickar/vårtor på blygdläpparna (VARNING intimt)
  • Anonym (pricken)

Tack för bra svar! Ja det där med att pilla har jag märkt, svårt att låta bli, men ska göra mitt bästa!

Hardu haft fler utbott sedan dess? Har du smittat ngn?

• Anonym (hh)

Du ska INTE behandla på eget bevåg med vanligt vårtmedel!!!

Gå till gyn och få recept på medel mot kondylom.

• Anonym (pricken)

hh: varför inte det?

• Anonym

Sluta använda vårtmedel i underlivet!!! Det var det dummaste jag hört. Sök en läkare istället... Det är ju jättekänsligt därnere och det är starka grejer...

• Anonym (pricken)

men varför då? kondylmmedlet är ju också starkt? vad kan vara farligt? skriv inte bara sluta, förklara varför!! Annars blir jag ju rädd.

• Klantus

Nej vanligt vårtmedel ska du sluta med genast!
    Jag har haft några vårtor efter det stora utbrottet.. Jag har garanterat smittat en hel drös.. Efterson det smittar även om amn inte har synliga vårtor.. Å så kan det ligga latent länge i kroppen.. Men det är ingen som sagt nåt av männen ;)

• Anonym (pricken)

Det innehåller ju inget farligt, bara mjölksyra och salicylsyra

• Anonym (pricken)

Men varför?

• Anonym

Eftersom huden på dessa ställen är ytterst öm, och de etsande medlen kan medföra skada på slemhinnor mm.

• Anonym (pricken)

Anonym skrev 2009-01-14 11:21:44 följande:

Eftersom huden på dessa ställen är ytterst öm, och de etsande medlen kan medföra skada på slemhinnor mm.
    Tack

ok,jag ska läsa på om de verksamma ämnena i kondylommedlen och jämföra med denna. Jag lovar att göra det och sedan bestämma mig för att fortsätta eller gå till gynekologen.
  • Klantus

Sluta hellre å låt det vara! De försvinner av sig själva.. Fotvårtmedel dödar ju huden runt om vårtan.. Använd det inte på kondylomen! Även om det är samma verkningsämne så är det inte samma sammansättning!

• Anonym (pricken)

Klantus: ok ok ok, jag ska!! Jag lovar att sluta! Hur länge tar det innan de försvinner av sig själva då? vill ju inte ha dem där..... visserligen har jag inga planer på att ha sex med ngn annan än min man, och han har ju redan sett dem, men det känns lite ofräsht..... läst också nu att kondylommedel får an inte använda omman är gravid eller planerar att bi det, så jag får väl helt enkelt vänta.... men hur länge?

• Klantus

Är du gravid eller planerar att bli tycker jag du ska gå till läkaren och frysa bort dom.. Det kan smitta bebisen annars..
    Ja det är olika hur lång tid det tar.. Men de minskar å sen försvinner..
    Å jag vet, man känner sig fruktansvärt äcklig.. Men det är bara å gilla läget :)

• Anonym (hh)

javisst är kondylommedlet också starkt. Men fotvårtor och kondylomvårtor är inte samma sak, och skall behandlas med rätt medel. Dessutom är det ju inte ens konstaterat att det är kondylom du har, så det är ju vansinne att smeta på så starka grejer.
    Det kanske bara är vanliga talgkörtlar ju.

Du vet väl att man kan få vestibulit av att behandla sig i underlivet med olika starka medel?

• Anonym (pricken)

hh: Ja det vet jag. Jag har lovat att sluta nu.

Om jag fortfarande har dem när jag blir med barn lovar jag att gå till läkaren och frysa bort dem Vill ju inte smitta en bebis.

Tack för att ni svarat, jag vet att jag kan verka lite oförsiktig om min kropp, och det är väl bra att få lite skäll då antar jag.

Svar på tråden prickar/vårtor på blygdläpparna (VARNING intimt)