• Anglatuss

Tung Byst!

Ursäkta om jag frågar,
    Men vem mer har tung byst? Stora bröst?

Jag tycker de är så besvärligt, jag är i v 7 och redan i v 5 va jag tvungen och köpa en större BH, jag får så ont i tuttarna och framför allt ryggen av att gå i en BH hela dagen!

Min sambo tycker de är jättekul
    men dessa ballonger är bara i vägen tycker jag

finns de fler med samma "problem"

• Svar på tråden Tung Byst!
  • wellah

javisst... mina var jobbiga för ryggen redan innan men nu är dom så stora att jag inte ser magen eller fötterna då jag står upp

/wellah v 22

• Mienna

Hm, här är en till... Har 75d i vanliga fall och tycker att det är alldeles för mycket, men som du säger, redan i vecka 5 blev bh:n för liten.. Är i vecka 7 nu (6+1) och tycker att det har avstannat lite, men läste i en bok att under graviditeten fördubblas bröstens storlek... Vill inte ens tänka på vart det skall sluta. Känner mig som en tjock elefant redan... Mår illa oxå, men inte går jag ner i vikt för det. +2 kilo redan, känns som allt har satt sig på magen. Suck...

• Nyfiken gul

jag har stor byst av naturen.... begåvats med 85D eller E beroende på modell...

Vilken storlek har du nu?

Lite tips om att få det bekvämt:

*mät ordentligt med hjälp av en expedit hur stor byst du egentligen har... 90% av alla kvinnor går med fel storlek hela livet...

*köp en bh som stödjer... Rejäla axelband, rejäla knäppen i ryggen o en kupa som lyfter o stödjer...

*bh:n ska inte skava.. ska inte glida upp i nacken eller under armhålorna... ska inte trycka.. ska inte spänna... ska inte ge avtryck.... Då har man fel storlek...

*ömma o knöliga bröst kanske mer lämpar sig för en sportbh eller en mamma-bh redan från början.

*undvik såna bh:ar som gör mer skada än nytta... Tänk praktiskt o inte sexigt... Om du får ont i brösten av en pusch-up ska du givetvis inte köpa en sådan...

*en korrekt bh känns inte.... En bh i rätt storlek o passform ska inte märkas oavsett om du haft den på dig en kvart eller i två dygn...

*testa dig fram även på olika modeller... Din kroppsform o bröstform kanske kräver en viss sorts modell... Alla kan inte bära balconette eller pusch-up vare sig man har 75A eller 110G i storlek...

• Anglatuss

nyfiken gul

Jag har 80F

beror på bh:n och storleken kan ha en stor DD med, men då oftast en ofodrad och stor DD

nu har jag köpt en 90 DD som känns rätt stor, utan foder och utan bygel!

KANONSKÖN!

• wellah

Nyfiken gul: man vill ju inte investera flera hundratals kronor som gravid då tuttarna hela tiden växer... mina slutar inte växa..... som min farsa sa "du kommer ha ö-kupa när mjölken rinner till" hahahahahaha.... får hoppas dom kommer till nytta med en massa mjölk och att amningen funkar...... annars ska jag fan slänga bort dom!

• Hannahs mamma

Här är en till med stor kupa...

Har 85/90 H...

När jag ammade så hittade jag inte ens en BH som jag kunde ha... H va alldelles för liten...

Om ni bor i sthlm så finns det en jättebra affär som heter "Details och sånt"
    Underbar personal som hjälper till så att BHn sitter exakt som den ska...

Läs Nyfiken Guls rekomendationer... Och följ dom... Super tips...

• Heisan

Jag har 95E, eller hade, just nu är jag bh-lös, har inte råd att investera i en större just nu. Efter mina förlossningar brukar jag hamna på g-kupa. Känns som om jag ska kväva de stackars barnen med bröst som är större än deras huvud när man ammar. Jag har även problem med ammningen pga storleken, de har svårt att hålla greppet och att ligga på natten och amma funkar dåligt. Ändå stöttar jag med handen. Fast det är klart, man kan ju inte begära att en bebbe ska ha sådan kraft i sina käkar att h*n kan hålla i flera kilo.. Är det bara jag som har problem med detta?

• koalamom

Hej

Jag har också stor byst, har ökat från 75E till 85G nu under graviditeten. Har gått precis 20 fulla veckor. Jag undrar var det kommer att sluta

De där tipsen som nyfiken gul skrev verkar jättebra.

Men, var någonstans i Göteborg hittar man de där bh:arna som uppfyller de kraven? Någon som hittat himmelriket för stor byst i göteborg?

• Anglatuss

finns inga bra butiker i Uppsala eller gävle som jag lagt märke till

Aldrig att jag kan köpa underkläder på typ H&M jag kanske hittar en BH på lindex eller kappalh, Lindex har en BH som jag älskar och kan ha vissa dagar min 80F fortfarande, men på kvällarna har jag riktigt ont i bysten!

• koalamom

Ja, Lindex har en som jag gillar oxå, när jag hittar den i min storlek köper jag alltid 2 st

Köpte 2 bh:ar på Growninlife, de var väl hjälpligt ok men jag tycker inte att stödet var tillräckligt. Kanske blir bättre om jag fixar till axelbanden...

Svar på tråden Tung Byst!