• Jennie Brunflo

Ska köpa Crosstrainer. Kan du ge mig tips och råd tack!!!!

Jag ska köpa mig en crosstrainer har jag bestämt mig för.
    Vilken ska jag köpa?

Har du tips på vad jag INTE ska köpa eller vad som är kanoners?
    Den ska kosta under....ja...8000kr allafall. Runt 5000 hade jag tänkt mig.
    Är det något speciellt som jag ska tänka på att den ska ha eller inte ha, någon finess alltså.

Snälla hjälp mig så jag gör ett bra köp.

• Svar på tråden Ska köpa Crosstrainer. Kan du ge mig tips och råd tack!!!!
  • Flyssel

Jag tycker det är bra att ha pulsmätaren på de rörliga handtagen eftersom det är dem man använder mest. Tycker det verkar onödigt att ha den på det stationära handtaget.
    Sedan är det väl bra om den är stadig så den inte känns vinglig när man spurtar.

• Jennie Brunflo

Ok!

Tack!

Hm.....det hade jag inte tänkt på men det har du ju rätt i, det är ju på de rörliga handtagen man använder liksom.

Fler tips?
    Någon som har förslag på butik eller märke?

• Flyssel

Jag har Intersports eget märke och den är helt ok, även om jag har "tjejvarianten" som är lite mindre och inte så stadig som de grövre varianterna. Annars är den rätt smidig i storlek och tar inte så vansinnigt mycket plats som vissa andra modeller.
    Jag tycker det är kul att ha många olika sorters förinställda program som man kan variera mellan, då kommer man liksom inte undan från motståndsökningar.

• Jennie Brunflo

Ok.

Ja jag vill ha med såna program så man kan välja typ intervall och få lite variation i motståndet osv. Antar att det är så du menar.

Hm...kanske ska åka och titta på den och se hur den ser ut.

Tack tack!

• Flyssel

Japp, olika program som simulerar berg, dalgångar, kuperad terräng och annat svårdefinierat.
    Bara så du vet så måste man montera ihop den själv och det är inte riktigt lika enkelt som med ikeamöbler.. Men med lite envishet och en bra skruvmejsel kan man komma långt, och det är lättare att frakta hem en liten kartong än ett fullstort schabrak.
    Den som jag har låg rätt bra i pris, typ 3000. Men om du har större budget så kan de kraftigare modellerna kanske vara att rekommendera.

• Jennie Brunflo

Ok!

Tack, så snäll du är!

Jag är inte rädd för att skruva ihop den själv, sånt fixar jag.

3000 låter ju väldigt bra. På måndag ska jag iväg och ta stora raiden på city och kolla vad som finns.
    Jag har ju ett litet hum nu om vad jag letar efter.

Tack tack!

• MoonFlight

Jag har den dom har på Clas Olsson och är så nöjd med den. Finns program att köra, puls mätare och tyst att använda. Priset ligger bara på 2500.

• Jennie Brunflo

Oj, tack tack!!!!!!

Både den på Clas Olsson och den från Ellos verkar ju bra. Jag är ju bara ute efter en enkel sak, men ändå sån som går att programmera med olika motstånd och tid osv.

• Jennie Brunflo

Men jag förstår inte......
    Kan man inte ställa in tid på såna här grejer?

Alltså ställa in intervall 45 minuter och så kör man? Eller hur gör man?

• Jennie Brunflo

Jennie Brunflo skrev 2009-01-20 19:22:37 följande:

Men jag förstår inte......Kan man inte ställa in tid på såna här grejer?Alltså ställa in intervall 45 minuter och så kör man? Eller hur gör man?
    Jag tittar alltså runt på andra sidor och ser liknande information på alla.
Svar på tråden Ska köpa Crosstrainer. Kan du ge mig tips och råd tack!!!!