Så trött - vill bara sova, vad ska jag göra?
Jag måste sova två timmar varje eftermiddag och då får jag problem att somna på kvällen. Men även om jag sover bra hela natten orkar jag inte hålla mig vaken på dagen efter.
Vad ska jag göra? Det enda jag vill är att sova. Får ingen förståelse av omgivning för min trötthet utan får bara höra det vanliga ? ?Gå upp på morgonen, sov inte på dagen så ska du nog se att du kommer i fas?. Men det fungerar inte för mig! Jag orkar inte hålla mig vaken längre.
Det verkar inte som att andra gravida är så här trötta. Jag är idag i 17+1. Några timmar är vad jag orkar jobba, sen fungerar inte huvudet längre.
Jag bara äter och sover. Tvingar mig till jobbet. Orkar inte träna något alls. Vill inte ha det så här längre. Vill bara sova tills graviditeten är över. Ska det vara så här?
Hur är det för er? Jag vill bara gå hem från jobbet och släcka allt och sova.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-15 09:14
(upptäckte att man kan uppdatera sitt trådstartarinlägg och kopierar mitt senaste inlägg hit)
Hej igen!
Har nu kollat mitt järnvärde och det var 123, dvs helt normalt enligt hon som testade mig. Hon tog även mitt blodtryck vilket var 100/60 (om man nu skriver det så) och sa att det var ganska lågt. Men jag tror jag alltid har haft lågt blodtryck och vet inte om det är det som orsakar tröttheten. Kan man öka sitt blodtryck på något sätt?
Hur som helst, jag orkar inte kämpa för att vara normal längre, tänker be att få bli sjukskriven på halvtid, då kanske jag orkar ta en promenad på dagen åtminstone.