• Fröken Freda

Mens en dag!?

Jag hade bim i söndags (11/1) och testade minus på lördagen (10/1). Jag hade innan det trott att jag var gravid, hade en del symptom. Var nästan helt säker på att jag verkligen blivit gravid.

Men ställde in mig på måndagen att mensen nog skulle komma, pga mensvärk hela dagen plus bruna flytningar. På tisdagen kom mensen men nu idag är den på väg att förvinna igen verkar det som.
    Normalt sett har jag alltid 4 dagars mens och två första dagarna brukar jag har rätt mycket mens. Sista två dagarna är det inte mycket alls och mer brunt om man säger så. Idag är det som om det vore sista dagen och det verkar som att den kommer sluta när som helst.

Är det helt normalt att mensen kan få såna här stolleryck ibland eller kan det vara så att det fortfarande finns hopp om att jag kan vara gravid? Tror visserligen inte jag är det men blir lite fundersam på vad som pågår.

Är det någon idé att slösa bort ett gravtest? Kanske borde vänta ett par dagar iof men det känns lite mysko med allt detta.

Någon som varit med om detta och varit gravid? Eller tvärtom? Eller har någon teori?

♥ Fröken Freda ♥
  • Svar på tråden Mens en dag!?
  • fruganL

Det finns många som tar en eller flera veckor efter BIM innan det syns positivt på graviditetstest.
    Det finns många många skäl till blödningar under en graviditet.

Om du inte får mer "riktig" mens inom ett par dagar så skulle nog ytterligare test vara att rekomendera. Omöjligt är det ju inte...

• Hallonbåten

Jag håller med Frugan L, testa igen.
    Sådär var det för mig när jag var gravid, mensen kom ungefär när den skulle, men var mycket mindre och mycket kortare. Sen visade det ju sig att jag var gravid.

Lycka till!

• Fröken Freda

Oj okej då kanske det finns en liten chans ändå då alltså. Ja mensen lyser med sin frånvaro ännu, inte minsta lilla spotting ens. Jag ska nog avvakta till fredag-lördag så får jag testa igen om det inte kommer mer "mens".

Men är det fler som har tankar eller erfarenheter om det så blir jag jätteglad om ni vill dela med er av det.

♥ Fröken Freda ♥
  • längtan77

Jag har alltid haft ganska kort mens men efter mitt MA i september var den ett par gånger 1-2 dagar. Nu sist var den 4 dagar. Vet inte vad det berodde på att den var så kort för jag hade iaf äl.. Men inte var jag gravid tyvärr.. väntar än. : )

• Myror i brallan

Jag hade bara lite mensvärk, bruna flytningar och "mens" en dag denna graviditet, testade på bim +5 och fick ett svagt plus så visst kan du vara gravid... Jag har också alltid annars 5 dagar mens med e två-tre första dagarna hyfsat rikligt... Kanske du är som jag lite låghormonare...

• Poison82

Min mens är knäpp den med. Jag väntade mens förra torsdagen och där kom inget. Jag hade haft vissa symptom så jag hoppades på ett plus. Mina flytningar var helt genomskinliga, ganska så rikliga.
    Testade minus på fredagen, blev jätteledsen men de fortsatte med inga som helst tecken på mens, bara helt genomskinliga flytningar. På söndagen kom lite brunt i flytningarna, men ingen mens, inte tillstymmelse till blod och flytningarna kom bara då jag torkade mig, inget i trosskyddet.
    Samma sak var det på måndagen och tisdagen, testade negativt även på måndagen. Fortfarande bara bruna flytningar.
    Igår rann det till, men om det var mens så var den jäkligt konstig för den var helt vattnig. Totalt jättevattnig, aldrig haft sån mens innan, och jag hade inte en endaste mensvärk som jag annars brukar ha.

Nu idag så är där ingenting alls, inget blod, inga bruna flytningar. Så om detta var min mens så hade jag alltså 1 dags mens. Jag fattar ingenting

• pennanjenna

samma för mig. fick en dag mens 26 dec, o inget mer sen dess. testat neg på gravid, men positivt på äl. 9/1. fattar inget...jag undrar samma som du, fröken freda. lycka till!

• nikko

Jag har samma problem, Öppnade en liknande tråd men inte lika många svar där....
    Hade ÄL runt 28/12 och BIM skulle vara 14/1, men den 9/1 fick jag lite blödning i ett dygn ca sen kom det inget mer, brukar annars blöda 3-4 dagar

• Fröken Freda

Jag tror det lutar mot ett test på lördag. Min mens förväntas ha slutat på fredag så ska väll avvakta tills dess då. Har sen jag skrev sist bara haft brunaktiga "mens-spottings" eller vad jag ska kalla det. Och det kommer endast ut pyttelite. Känner dessutom av en konstig värk i ryggen, ut mot ena sidan liksom. Idag har jag dock inga spottings eller någonting alls.
    Har aldrig någonsin hänt mig, men jag vågar inte hoppas på  att det kanske trots allt är något men tycker detta är konstigt på något vis ändå.
    Har aldrig haft missfall som jag vet om så det har ju i nte hänt något sådant, vad jag vet. Det borde jag väll känt tycker jag.

Är det fler som har någon erfarenhet så snälla skriv. Glad
    Vill gärna höra fler tankar och funderingar om detta.

♥ Fröken Freda ♥
  • Fröken Freda
    nikko skrev 2009-01-15 14:36:08 följande:
    Jag har samma problem, Öppnade en liknande tråd men inte lika många svar där.... Hade ÄL runt 28/12 och BIM skulle vara 14/1, men den 9/1 fick jag lite blödning i ett dygn ca sen kom det inget mer, brukar annars blöda 3-4 dagar
    Vi verkar visst vara några som har samma problem. Trodde jag var ensam här ett tag. ;)
    Har du testat någon gång då?
    ♥ Fröken Freda ♥
Svar på tråden Mens en dag!?