• Anonym (ryggont)

Har jag ont i ryggen på grund av stora bröst???

Jag har aldrig haft problem med ryggen innan jag fick barn.
    Efter att jag fått mitt sista barn har fått två stycken väldigt tätt, så har jag börjat få mer ont i ryggen haft ständiga inflammtioner högt upp i ryggen mellan skulderbladen.

Har fått två storlekar större bröst efter barnen och hade stora redan innan DD.
    Det slog mig när jag läste en annan tråd precis att kan det bero på att brösten blivit större och hängigare att jag har ont i ryggen??
    Jag har bara antagit att det är för att jag bar bebisen så mycket men det gör jag ju inte längre och ryggproblemen kommer och går ändå??

• Svar på tråden Har jag ont i ryggen på grund av stora bröst???
  • Anonym

Jag har ont i ryggen pga mina stora bröst så det kan mycket väl stämma.

• teddy

ja det kan mycket väl vara pga stora bröst.
    hur aktiv är du annars? tränar du nått?
    Jag har i många år haft problem med ryggen."bröstryggen"
    Åt stark medicin för värken.
    Sedan ca ett år har jag börjat träna på gym regelbundet.
    Och jag tala lova dig att det är skillnad. Jag äter inte längre medicin. Visst känner jag av ryggvärk ibland men inte alls lika mycket.

• Cornellia

Har du testat att skaffa riktiga bhar? en bh som sitter perfekt hjälper så otroligt mycket, och avlastar både axlar och rygg.

Själv har jag 80FF och hade ett helvete innan jag hittade bhar som passar mig. Nu fungerar det utan några problem alls.

• Anonym (ryggont)

Jag har precis köpt ett par nya bh-ar balkonettmodell?
    Dom sitter jättebra och ger jättebra stöd, med sen jag började använda dom för 4 dar sen så har ryggont kommit tillbaka igen.
    Jag kopplade samma det med dom eftersom jag fick ont några timmar efter att jag börjat använda den nya, kan ju vara ett sammanträffande?
    Det sitter mellan skulderblanden värken, inte nere i korsryggen, är det där "bröstvärken" sitter?
    Är det så på er med, eller borde inte det sitta mer i axlarna om det berodde på tunga bröst?

Kan tänka mig att träning hjälper.

• Anonym (ryggont)

Jag köpte nya bhar eftersom jag inte köpt nya sen jag fick mitt första barn och dom gamla passar som sagt inte så bra längre

• Cornellia
    Anonym (ryggont) skrev 2009-01-14 19:29:14 följande:
    Jag har precis köpt ett par nya bh-ar balkonettmodell? Dom sitter jättebra och ger jättebra stöd, med sen jag började använda dom för 4 dar sen så har ryggont kommit tillbaka igen. Jag kopplade samma det med dom eftersom jag fick ont några timmar efter att jag börjat använda den nya, kan ju vara ett sammanträffande? Det sitter mellan skulderblanden värken, inte nere i korsryggen, är det där "bröstvärken" sitter? Är det så på er med, eller borde inte det sitta mer i axlarna om det berodde på tunga bröst? Kan tänka mig att träning hjälper.
    Det finns bra balkonettbhar och det finns dåliga. Och dom som finns i "vanliga" butiker är oftast dåliga för dem som har större byst. När det gäller bhar så är det enda tips jag kan ge är att gå till en "riktig" underklädes affär. Där kan du få hjälp och chans att prova. Dom märken som fungerar för mig är Fantasie och Freya.

Jag brukade ha ont i bröstkorgen och svanken, men även ryggen "i allmänhet".
  • Anonym (ryggont)
    Cornellia skrev 2009-01-14 19:34:47 följande:
    Det finns bra balkonettbhar och det finns dåliga. Och dom som finns i "vanliga" butiker är oftast dåliga för dem som har större byst. När det gäller bhar så är det enda tips jag kan ge är att gå till en "riktig" underklädes affär. Där kan du få hjälp och chans att prova. Dom märken som fungerar för mig är Fantasie och Freya. Jag brukade ha ont i bröstkorgen och svanken, men även ryggen "i allmänhet".
    Jag var i en bh butik i stockholm och köpte bh eftersom jag inte hittar något på hm lindex och så vidare, vet inte vilket märke det var på dom?
    Men dom du använder som är bra, är det sån "kärringmodell" om du förstår vad jag menar?
    Breda axelband osv?
  • Anonym (ryggont)
    Cornellia skrev 2009-01-14 21:25:48 följande:
    Det här är min favorit, ganska enkel, men ändå stadig. Den passar mig. www.bravissimo.com/products/lingerie/seam-fre...
    ja det var ju ingen tantmodell, fin!

Funderar faktiskt på att lyfta brösten har tänkt lite på det förut, då jag dels tycker dom är så stora och dels för hängiga.
    Blir ju inte mindre sugen på det om det är så att man fått nu problem med ryggen också 
  • Anonym

Jag har förminskat mina bröst, hade dd förut. Jag hade fruktansvärd värk! Mina problem var mest i nacken, men jag blev snabbt trött i hela ryggen av att stå och gå med den tyngden. Jag känner flera som har förminskat brösten och symtomen är inte likdana för alla. Efter op. har mina besvär minskat drastiskt. Får jag ont nån gång är det inte alls så illa som förut, men antagligen har jag förslitningsskador för jag gick rätt länge och led med detta.

• Anonym (Marie)

Hej,
    Jag började få ryggproblem för ett antal år sedan när mina bröst började bli riktigt stora. Är en väldigt liten tjej men har storlek 60J. Jag håller definitivt med om att ryggproblemen minskar när man tränar, men som sagt problemen med ryggen finns fortfarande kvar. 
    Jag undrar till er som har koll på BH:ar om ni har några tips om vart man kan hitta bra BH:ar där storleken stämmer.
    Till er som känner till om bröst förminskning skulle jag vilja veta vart man kan vända sig för att få mer information om det och om ni själva tyckte det var värt att göra det.   

Svar på tråden Har jag ont i ryggen på grund av stora bröst???