• Katthi

Glutenfritt? på barnkalas vad ska jag bjuda på

Ska ha barnkalas nu och ett av barnen har gluten. Vad bjuder man på, ingen erfarenhet av detta. Några bra förslag.

• Svar på tråden Glutenfritt? på barnkalas vad ska jag bjuda på
  • elegi

Man kan baka muffins med potatismjöl/rismjöl, majsmjöl smakar som vanliga ungefär och så gör man nåt gott att spritsa på, på så sätt får ju alla barn lika.
    Sen har semper lite olika kakor av olika slag.
    Men allra bäst är att du frågar barnets föräldrar vad barnet tycker om, onödigt att du gör dig till och fixar om barnet ändå inte gillar.
    Men allergiska barn uppskattar massor när dom får lika som dom andra

• snigelina

När vi bodde på annan ort hade dottern en klasskompis som var gluten- och mjölkallergisk. Ena gången fick de varmkorv med bröd (glutenfria korvbröd då) och andra gången fick de tacos. Kladdkaka serverades ena gången och glass+maränger osv andra gången. Vi hade även bakat lite glutenfritt fika (drömtårta, citronmuffins, maränger).

• rainbowlove

Hej hej,,
    Jag håller med Elegi, att du ska ringa och fråga föräldrarna vad dom tycker, och vad barnet tycket om, är bara onödigt att handla och göra något som han/hon sen inte kommer äta =)

har själv drivit eget företag i 6 år, och vi bakar gluten- mjölk-och sockerfritt, och ibland är det uppskattat att man köper något, men barn är roliga, det är inte allt som duger =)

Svar på tråden Glutenfritt? på barnkalas vad ska jag bjuda på