• SvenskEngelsk

Ni som jobbar med äldre/handikappade i Halmstad,

Hej Hej
    Ska flytta till Halmstad, har kanonjobb med bra lön idag, inom handikapp, i staden jag bor just nu, tänkte bara kolla om någon har bra erfarenheter, , underbara personalgrupper osv på äldreboende eller så ganska centralt i Halmstad....
    Kommer bo rätt nära Högskolan ,.....

• Svar på tråden Ni som jobbar med äldre/handikappade i Halmstad,
  • DenDär

Har jobbat innan när vi bodde i Halmstad. Hade ingen fast tjänst men vikariat och timvik på slottsparkens äldreboende, hemtjänst på Rotorp/Mickedala, Propellergatans- och karlsrovägens gruppbostäder.

Alla de är relativt centrala

Gruppbostäderna är numer privatägda (eller blir i februari om jag inte har fel).

Nu var det ett tag sedan jag var i äldreomsorgen men det var bra ställen då jag var där. Slottsparken lagade sin egen mat på varje avdelning vilket var jättekul men tog en del tid.

Inom handikapomsorgen var det inte lika länge sedan jag var och trivdes betydligt bättre. Jobbar nu på annan ort med personer med utvecklingsstörning och älskar det (mycket tack vare Propellergatan så kan du komma in där med de underbara 5 boende så har du lyckats hitta ett bra ställe )

• DenDär

Har jobbat innan när vi bodde i Halmstad. Hade ingen fast tjänst men vikariat och timvik på slottsparkens äldreboende, hemtjänst på Rotorp/Mickedala, Propellergatans- och karlsrovägens gruppbostäder.

Alla de är relativt centrala

Gruppbostäderna är numer privatägda (eller blir i februari om jag inte har fel).

Nu var det ett tag sedan jag var i äldreomsorgen men det var bra ställen då jag var där. Slottsparken lagade sin egen mat på varje avdelning vilket var jättekul men tog en del tid.

Inom handikapomsorgen var det inte lika länge sedan jag var och trivdes betydligt bättre. Jobbar nu på annan ort med personer med utvecklingsstörning och älskar det (mycket tack vare Propellergatan så kan du komma in där med de underbara 5 boende så har du lyckats hitta ett bra ställe )

• DenDär

Jag anade att det skulle komma dubbelt, sorry

• SvenskEngelsk

tusen tack för denna

• SvenskEngelsk

vart ligger propellergatan??? är de på "rätt sida stan för mig"....kommer kontakta flera ställen såklart...men eftersom jag kommer ha 5 åring som ska lämnas på dagis, och inget körkort och van att motionera vill jag nog helst slippa bussssssa
    4-5 km e ju helt ok

• DenDär
    Svar på #4
    Dom jag jobbade med på Propellergatan var helt underbara. Personal som boende. men jag vet att det sker förändring nu när det blir privatägt. Hälften av alla ska sluta där Men de underbara boende är ju kvar. Saknar dom ofta. Faktiskt!
    SvenskEngelsk skrev 2009-01-14 20:54:06 följande:
    tusen tack för denna
  • DenDär

Sök på eniro på propellergatan 7 Halmstad. Lättast. Det ligger på andra sidan Nissan (som delar stan) men det ligger precis vid centrum. Tar ca 10 min att gå.

• DenDär

De boenden som ligger där du ska bo, eller nästan i alla fall:

Personer med utvecklingsstörning:
    * Långhusallén 7
    * Malcusgatan 24 och 14
    * Andersbergsringen 87
    * Landfästet 3

Äldreomsorgen på öster (där du ska bo)
    * Nyhems servicehus
    * 109:ans servicehus
    * Krusbärets sjukhem
    * Krusbärets ålderdomshem