Vill inte ha sex med min man
Jag tröttnade på ett ex ett tag för att det blev mer fokus på "målet" än på akten.
Han verkade se det mer som prestation än att vara nära en stund, och jag ville hellre ha närheten än fokus på att det 'måste vara fantastiskt' varje gång.
Inte för att jag är helt emot lite "uppmuntrande hjälpmedel" ibland, men sex för mig är något mellan två personer som vill vara nära och njuter av varandras närhet och varandras kroppar och kan släppa tankarna på annat och 'bara vara' för en stund.
Blir det för 'mekaniskt' eller 'målinriktat' tappar jag lusten eftersom närheten och 'bara vara' försvinner ur sikte.
Och även andra saker runt om kan påverka.
Hur närvarande är han i andra sammanhang? Kanske saknar du honom i vardagen och vill ha honom närvarande där också och inte bara när det blir sex på schemat? Isåfall är det ju inte konstigt att man tröttnar när gemensam tid = sex och övrig tid är ensamtid...
Kanske några enkla dejter, gå på bio, laga mat tillsammans, gå på promenader, äta ute osv. kan få er på rätt spår igen?
In med lite romantik, omtanke och platonisk närhet liksom för att väga upp dendär känslan av ensamhet.
Förutsatt att det ligger i det praktiska och inte i en känsla av att ni inte har något gemensamt mentalt...